שיחת מכירה
שיחת מכירה היא אותה שיחה שבסיומה לקוח מתעניין הופך ללקוח שגם רוכש.
שיחות מכירה טובות, שמביאות לקוחות לעסק, הן מרכיב הכרחי בכל עסק ולא משנה באיזה שלב העסק נמצא.
היכולת לייצר שיחת מכירה טובה ואותנטית כזו, שמשאירה את שני הצדדים במצב של "WIN WIN",
היא הדרך הטובה ביותר ליצר בטחון תזרימי בעסק שלך.
בטחון שמאפשר הכנסה קבועה, שקט נפשי ויכולת להנות מהזמן הפנוי.
שיחות מכירה איכותיות מאפשרות לבעלות עסקים חופש וגמישות בעסק.
אחת הסיבות הכי נפוצות לפתיחת עסק על ידי נשים היא הרצון לחופש.
הרצון לחופש יותר גדול כלומר, יותר זמן פנוי לעצמן, לתחביבים, לילדים, ליחסים ולבית.
הדרך לאפשר את החופש הזה, היא להיות מומחית בשיחות מכירה טובות.
שיחות שמאפשרות זרימה של לקוחות טובים לעסק.
לקוחות שנעים לעבוד איתם, שישמחו לשלם על השרות או המוצר ואף ימליצו לאחרים.
יחס ההמרה
החלק הכי חשוב בניהול שיחת מכירה טובה, הוא לדעת מהו יחס ההמרה שלך.
יחס ההמרה הוא אחוז האנשים שבסוף שיחת המכירה או שיחת ההתעניינות, אכן יקנו את המוצר או השרות שלך.
לדוגמה אם בחודש אחד את משוחחת עם 10 לקוחות מתעניינים ובסופו של דבר 2 מתוכם החליטו להתקדם ולרכוש ממך מוצר או שרות אז יחס ההמרה שלך הוא 20%.
כאשר את יודעת מהו יחס ההמרה, את יודעת בעצם מה היעד החודשי שלך למספר שיחות מכירה עם לקוחות פוטנציאלים.
אם את רוצה 4 לקוחות חדשים בחודש ויחס ההמרה שלך הוא 20% עליך לדבר עם 20 לקוחות בחודש.
יחס ההמרה נותן לך אינדיקציה כמה עליך לשווק בכל חודש וגם בהירות לגבי התזרים הכספי של העסק.
לדבר עם 20 לקוחות כדי להשיג 4 לקוחות זה מאמץ גדול הדורש השקעת זמן ומאמצי שיווק.
ביחס המרה גבוה יותר, למשל יחס המרה של 80%, כמו שיש למי שמתמחה בשיחת מכירה, יהיה עליך לדבר רק עם 5 לקוחות כדי להגיע ליעד של 4 לקוחות חדשים.
התנהלות כזו מאפשרת יותר חופש ובטחון בעסק.
אם אינך יודעת את יחס ההמרה שלך בעסק, אני ממליצה להתחיל לרשום עם מי דיברת בחודשים האחרונים ואיך נסגרה השיחה.
כך תוכלי להבין את מהלך המכירה בעסק שלך ואת יחס ההמרה שלך.
מעקב כזה מאפשר גם לראות את תהליך ההשתפרות שלך הודות לניסיון והדיוק שתצברי. זהו נוהל קבוע שכדאי ליישם בעסק.
אספתי כאן טיפים שאני והמתאמנות שלי מתרגלות כדי לחזק את עצמנו ואת העסק שלנו.
5 טיפים לשיחת מכירה אותנטית ומוצלחת
1.התמודדות עם פחד מדחיה – פחד מדחייה הוא אחד הפחדים הגדולים של האנושות (להיות חלק מהשבט הוא צורך קיומי עבורנו) לכן זה רק זה טבעי שתחושי לחוצה לפני השיחה. הלחץ הזה ימנע מהשיחה להתנהל בכיוונים המצופים והתוצאה תהיה מאכזבת.
במקום זאת אמרי לעצמך שהלקוח פינה זמן יקר לשיחה איתך כי יש לו בעיה/צורך אמיתי שהוא צריך לפתור.
הוא זקוק לעזרה ואת יכולה להיות בדיוק האדם שהוא צריך.
הידיעה כי לך יש את הפתרון עבור הלקוח ישמור אותך במקום של "פותרת בעיות" עבורו. במקום הזה יותר קל להיות אובייקטיבית מול ההתנגדויות שעולות במהלך השיחה ולא לראות אותן כדחייה שלך ושל המוצר/שירות שלך.
2.שמירה על פרופורציות – הלקוח הזה שאת מדברת איתו כרגע לא יקבע את גורל העסק שלך והוא לא אחראי על ההצלחה שלך. אם לא הוא יבוא לקוח אחר.
קחי נשימה עמוקה, הרגעי.
קיימי את השיחה ממקום של שפע, היי סקרנית להכיר את הלקוח ממקום אותנטי והיי פתוחה ללמוד על עצמך ולשפר את היכולות שלך.
3.כמות זה שם המשחק – ככל שתבצעי יותר שיחות מכירה כך תוכלי להתאמן ולשפר את יחס ההמרה שלך ולגרום לעסק להצליח יותר. ראי בשיחות סוג של משחק שלך מול עצמך להשתפר ולנצח את מה שמגביל אותך.
בשיווק שלך התמקדי בכך שההנעה לפעולה תהיה שיחת טלפון איתך.
4.אל תפחדי לדבר על כסף – דעי את המחירים שלך, התאמני להגיד אותם בקול רם עד שהם יתגלגלו לך על הלשון באופן טבעי וללא מאמץ.
הרגישי נוח עם המחיר שאת גובה והיי בהירה עם עצמך לגבי התמורה הנהדרת שהלקוח הולך לקבל עבור כספו.
5.צרי לך תסריט שיחה שעובד לך – ערכי משוב לעצמך לאחר כל שיחה ובדקי מה עובד ומה לא כך תוכלי ליצור נוהל שיחת מכירה טובה לעסק שלך.
תבנית שיחה מוכנה משלך, תאפשר לך להיות במיטבך ולהתחבר ללקוח ברמה עמוקה יותר.
אין צורך להמציא את הגלגל בכל שיחה. התסריט הנכון לך עוזר לך לדייק ולהניע את הלקוח במהלך השיחה לפעולה הנכונה עבור שניכם.
בהנחה שהתמחור בעסק שלך נכון (אפשר לקרוא כאן)
שיחות מכירה הן החלק הכי חשוב בעסק שלך, ככל שתתמקדי בהן כך תעלה רמת ההכנסה ורמת החופש שלך בעסק.
תודה רבה גלית על כל התמורה ,את הית אישת השיווק הראשונה שלי לכך אני אני מודה לך ❤️❤️
כל כך שמחה שאת כאן, תודה לך דנה!
תודה רבה גלית על הידע והמידע החשוב, הפרקטי והמעשיר שאת משתפת. ❣
תודה לך טלי, שקראת והגבת, זה מה שעושה לי טוב בלב:)