הגדלת הכנסות בעסק
האחד הפתרונות הכי פשוטים להגדלת הכנסות בעסק היא לעלות מחירים.
בדרך זו ההכנסה בעסק גדלה ללא שיווק וללא הוספת מוצרים או שירותים.
ישנם חמישה סימנים שאני אוהבת למצוא בעסק כדי להגיד בביטחון לבעל העסק: הגיע זמן להעלאת מחירים.
לא צריך את כל הסימנים ביחד, מספיר שרק אחד מהסימנים יתממש בכדי לדעת שכדאי ורצוי להעלות מחירים.
5 סימנים להעלאת מחירים בעסק
1. עסוקים מידי
אין זה משנה אם מדובר בעסק שנותן שרות או מוכר מוצר אם העסק שלך מתפקד בתפוסה מלאה, במאה אחוז ניצולת – זה הזמן להעלות מחירים. רמת התפוסה יכולה להיות גם סובייקטיבית, אצלי, למשל תפוסה מלאה זה כשאני מקיימת 20 מפגשי אימון בשבוע אבל אני יודעת שיש מאמנות שיכולות בקלות לערוך 50 מפגשים בשבוע. כל אחד בהתאם לעצמו. אם אני עסוקה לגמרי – מעלים מחירים. בסעיף הזה נכללים כמובן מצבים של רשימות המתנה, אם יש לך כאלה…זה הסימן. כשיש ביקוש גבוה השוק שלך יכול לשאת העלאת מחירים.
2. לקוחות אומרים שזה זול מידי
מכירים את התחושה הזו שמקבלים שרות מאיש מקצוע מעולה, שהשקיע ידע וזמן וקיבלתם תמורה מלאה וכשהוא נוקב במחיר השרות אתם אומרים בלב או בקול זה ממש זול, הייתם מוכנים לשלם הרבה יותר על מה שקיבלתם וגם חשבתם שמגיע לו יותר? אז זה הסימן. אם הלקוחות שלך מתפלאים/מופתעים מהסכום זה אומר שהתמחור נמוך. תמחור נמוך פוגע בעצם במותג שלך, ממתג אותו כפחות יוקרתי ממה שהלקוחות חושבים עליו. יש לי לקוחה שאני מלווה כבר 4 שנים היא מגיע אלי אחת לרבעון לפגישת עומק. בתקופת הזמן הזו היא העירה לי כבר שלוש פעמים בסוף הפגישה "באמת זה המחיר זה לא נמוך קצת?" האכזבה בקולה דחפה אותי לבצע העלאת מחיר בעסק בכל פעם מחדש:) אף אחד לא רוצה להיות זול מידי (חוץ מרמי לוי)
3. יש לך הרבה לקוחות בעייתים
כאשר רוב הלקוחות שלך בעייתיים, מתלוננים, לא מרוצים גוזלי אנרגיה. כשלא אוהבים את הלקוחות כי אי אפשר להשביע אותם, שהטיפול בהם לוקח הרבה יותר ממה שתכננת. כשממש לא כייף לך לראות את מספר הטלפון שלהם כשהם מתקשרים עד כדי כך שלא בא לך לענות, זה הסימן. אנשים חושבים בטעות שאם המחיר יהיה נורא זול אז הלקוחות יהיו נורא מרוצים, בדיוק להפך מחיר נמוך מדי מושך לקוחות פחות טובים.
4. יש לך לקוחות ממש מרוצים
כאשר העסק שלך מייצר בעקביות תוצאות מדהימות עבור הלקוחות שלך. כאשר מקבלים המון תגובות חיוביות, המלצות, שיתופים באופן עקבי עליך או על העסק שלך מצביעים על כך שהשתפרת. הניסיון הנצבר מראה תוצאות טובות, המומחיות שנרכשה מורגשת ואינך במצב בו היית כשפתחת את העסק. זה הסימן לעליית מחירים.
5. פשוט בא לך
הרצון שלך לעוד כסף זו סיבה לגיטימית להעלאת מחירים. עסק שלך חוקים שלך.
צריך רק להחליט, זה בסדר גמור לרצות להרוויח יותר על מה שמוכרים בעסק. אם זה מגיע מתחושה שהשתפרת, צמחת גדלת אז זה רק טבעי לעדכן מחירים.
לסיכום:
לפעמים השטח מאותת לך שצריך לגדול. כל העלאת מחירים בכל שלב של העסק, גם בעסקים המצליחים ביותר יש את החשש: ומה אם לא יקנו? הדאגה שעושים טעות עסקית מפחידה מאד.
אבל, אם מרגישים שהגיע הזמן, אם אחד מחמשת הסימנים קיימים בעסק שלך, צריך לנשום עמוק, לצאת מאזור הנחות ולגדול לשלב הבא שלך.
העלאת המחירים אולי תרגיש מוזר בימים הראשוניים ויתכן גם שירד מעט הביקוש אבל בהמשך זה יתאזן במקום המדוייק יותר לעסק שלך.
בחודש הבא אכתוב על שיטות להתמודדות עם הקושי בהעלאת מחירים, עד אז ניתן לקרוא כאן על כמה פתרונות אפשריים
ואצלך בעסק? הגיע הזמן להעלאת מחירים? אשמח לשמוע ואף לעודד:)
איזה פוסט אינפורמטיבי ומעניין, למרות שאני לגמרי שכירה 🙂 .
יש דברים שלא הייתי מעלה על דעתי, למשל שהרבה לקוחות בעייתיים זה סימן. זה ממש נחמד אם הפתרון הוא העלאת מחירים – גם מקבלים יותר כסף וגם יותר נהנים מהעבודה 🙂 .
אבל איך "פשוט בא לך" עובד? הרי בוודאי יש מחיר שמעליו הלקוחות יפסיקו להגיע, טובה ככל שתהיי. איך יודעים מהו המחיר הזה כדי שלא לעבור אותו?
לאה יקרה, תודה לך על התגובה המשמחת. לגבי איזה מחיר לקבוע זה בדיוק הולך להיות פוסט ההמשך שלי, כי זה עלה אצל כמה מהקוראות. לאיזה מחיר מעלים, ואיך מודיעים את זה ללקוחות קיימים.
פוסט מאד מעניין ומעורר מחשבה. נושא הלקוחות הבעיתיים לגמרי האיר את עיניי. תודה רבה!
תודה רבה לך טלי על התגובה כאן, שמחתי לשמוע
עוררת מחשבה ונגעת בנקודות חשובות מאד! אני אמנם בתחילת דרכי אהל נושא הכסף תמיד רגיש ואני מאלה של ״לא נעים לי״ ועודה עם עצמי עבודה להעריך את עצמי יותר ולהרוויח בהתאם. מקווה לזכור לקרוא בעוד חצי שנה- שנה
הי שולי, שמחה לראות אותך כאן, כל הכבוד שאת עושה עבודה על עצמך, התפתחות אישית זה חלק בלתי נפרד מניהול העסק. בעקבות תגובות של הקוראים, אני מבשלת פוסט המשך על איך קובעים מחירים ואיך מודיעים ללקוחות, ממליצה לך להרשם לבלוג ולקבל את הפוסט ראשונה:)
פוסט מעניין. איך את מציעה להודיע ללקוחות על העלאת מחירים?
הי סהר בדיוק מכינה פוסט כזה – אפרסם בקרוב
מעווווווולה ממש מדויק ופשוט