"ואם אף אחד לא ירשם לסדנה החדשה שלי"
"ואם אף אחד לא יקנה את המוצר החדש שלי"
כאשר צריך לעשות מהלך עסקי משמעותי וחדש בעסק עולים באופן טבעי הפחדים והחששות.
"הקיץ של אביה" זה שם קוד שנאמר אצלי במשרד לפני כל כך הרבה מהלכים עסקים. וזה טבעי.
חוסר הוודאות והבטחון לגבי התוצאות, הצורך בלמידה חדשה, החשיפה והפגיעות במקומות חדשים ובלתי מוכרים יכולים בקלות לגרום לבעלות עסקים לרצות לזנוח את התוכנית החדשה והיפה שהושקע בה כל כך הרבה.
הימנעות מעשייה חדשה, מאיטה את קצב התפתחות העסק ומרחיקה אותנו מהחלומות שלנו ומהצמיחה האשית שלנו.
אז מה ניתן לעשות?
אני מצאתי דרך שעוקפת את המכשולים שמציבים החששות והפחדים.
זו דרך שמוציאה מהמשוואה את התוצאה הרצויה, את המטרה העסקית הברורה.
אני מסבירה לבעלת העסק שאת המהלך הנועז כדאי לבצע, לא לשם השגת המטרה כספית, אלא בגלל היתרונות עסקים האחרים שיש למהלך כזה לטובת צמיחת העסק.
כשהמעמסה של הצלחה בכל מחיר יורדת מהפרק, משהו נרגע ומתאפשרת תנועה בכיוון הרצוי.
הרי ברור גם לי וגם לבעלת העסק, שההעדפה היא להצליח, אבל גם כישלון אם יקרה, הוא חלק מהדרך להצלחה והעיקר זה להתקדם לעבר המטרה בהתמדה.
בדרך של חיבור ליתרונות שקיימים עבור העסק גם במצב של חוסר הצלחה, ניתן להתחבר העשייה למשמעות הגדולה של המהלך. כך אפשר לצאת החוצה עם הדבר החדש, לשווק בביטחון ושמחה ולדעת שבכל מקרה זה מייצר יתרונות ברורים לעסק.
7 יתרונות עסקיים הקיימים בכל מצב של עשיית צעד חדש
הדבר הבא שלנו מאלץ אותנו לצאת החוצה ולשווק אותו. זה לבד מקפיץ את העסק קדימה גם אם לא הצלחנו למכור כלל.
1. חיזוק מיצוב כאוטוריטה
כשרואים אותך בפעילות שיווקית חדשה זה מושך תשומת לב ועניין מצד הצופים. זה מרים לעסק שלך. לעיתים נוצר באז פרסומי שמדברים עליו. גם אם לא מבוצעות רכישות, יש התעניינות בך, בסיפור שלך בעשייה שלך. זה מוציא אותך מהאנונימיות, אם היתה. מהלכים שיווקיים פומביים הם אבני הבניה של המיתוג שלך כמומחית בתחומך – כאוטוריטה.
2. הגדלת מספר הלקוחות הפוטנציאלים
קהל חדש שנחשף לשיווק מתווסף לרשימות התפוצה, או למספר העוקבים אחריך ברשתות החברתיות. במיוחד אם בנכסים הדיגיטלים שלך, קיימים אמצעים לרישום שאוסף פרטים כמו כתובות מייל או מספרי טלפון.
3. הגדלת הקהילה
מהלכים שיווקיים מגדלים את מספר המשתתפים בקהילה שלך אנשים מצטרפים לקבוצות בפייסבוק בוואטסאפ או בכל פלטפורמה של הקהילה שלך. קהל חדש לשווק אליו זה תמיד מהלך מרחיב בעסק.
4. הגברת המודעות למותג שלך
כל מהלך שיווקי, שגורם לך לצאת החוצה ולייצר עניין בעסק שלך מגדיל את מודעות הסביבה למותג שלך. ככל שתציעי דברים חדשים וקיימים בעסק כך את מייצרת מותג זכיר. זו הפרסומת הכי טובה שיש.
5. הזדמנויות חדשות
בכל פעם שיוצרים דברים חדשים ומפרסמים אותם, מגדילים את הסיכוי לקבל הצעות והזדמנויות חדשות מהקהל. בין אם זה שיתופי פעולה, בקשות להתראיין לפודקאסט, הזמנה למתן הרצאה, או אפילו בקשות לבניית מוצרים ושירותים חדשים שעונים על צורך שיש לקהל.
6. תקשורת
כשאת יוצאת החוצה עם העסק שלך, את יכולה למשוך את תשומת לב התקשורת. לקבל פניות לסקירת העסק שלך בתקשורת. ערוצי טלוויזיה, עיתונות, מגזינים ובלוגים.
7. הגדלת רשת הקשרים
העשייה החדשה והסיפור שלך שמפורסם בחוץ מגדיל את רשת הנטוורקינג שלך. הכרות עם קולגות, ספקים, לקוחות מתעניינים, מומחים אחרים ועוד שחקנים שנמצאים בתעשייה שלך.
אנשים אוהבים להתחבר לאנשים שנמצאים בעשייה ותנועה הרחבה רשת קשרים כזו היא חלק בלתי נפרד מנכסי העסק.
כל הצלחה עסקית גדולה התחילה מהפעם הראשונה.
פעם ראשונה מגושמת חסרת בטחון וסקרנית.
ההבנה שכל עוד אנחנו "על המגרש" העסק שלנו מתקדם, מאפשרת לנו לעשות באומץ את הצעד המרגש הבא.
על הרגלים שמייצרים הצלחה הניתן לקרוא כאן