"גלית, אני אוהבת את הפוסטים שלך. תמיד יש לך משהו חדש לומר. איך את מצליחה למצוא כל שבוע נושאים חדשים לכתוב עליהם? אני לא מצליחה אפילו פעם בחודש." אני מקבלת המון תגובות מהסוג הזה
אם גם את מרגישה שלכתוב פוסט חדש זו עבודה קשה, נראה לי שתאהבי את הטיפים שלי לייצרת תוכן חדש באופן קבוע
טיפ 1, השתמשי בתבנית כדי שלא תתחילי מאפס
את הטיפ הזה למדתי מלקוחה שלי, אדריכלית במקצועה, היא אמרה לי שיותר קל לה לתכנן בית כאשר יש בשטח דברים שאי אפשר להזיז כמו עמוד תומך, עץ, או גבולות אחרים. הכי קשה לה לתכנן על שטח פתוח לגמרי כי אז יש המון אפשרויות וקשה לדעת איזה כיוון לקחת.
כך גם בכתיבת פוסטים, תבנית מזרזת את היצירתיות שלנו, יותר קל לנו ליצור בתוך גבולות והקשר מאשר ליצור על דף חלק לגמרי.
צרי לך תבנית שלתוכה את יוצקת את התוכן שלך. למשל:
פתיחה: שאלה או בהצהרה המושכת תשומת לב
המשך: פסקה קצרה המתארת את הבעיה
העיקר: רשימה ממוספרת שבהם את משתפת בקצרה תובנות, רעיונות או טיפים כיצד לבצע
סיום: משפט סיכום הכולל קריאה לפעולה או טיפ לחשיבה
פשוט וקל!
טיפ 2, שמרי קובץ השראה לרעיונות
אני שומרת תיקיה במחשב שיש בה מאמרים שאהבתי, ציטוטים להשראה, סרטונים, דעות, תמונות. זוהי תיקיה של השראה, דיפדוף בתכנים נותן לי רעיונות לפוסטים הקשורים לעולם התוכן שלי מזוויות שונות.
בתיקיה הזו יש לי אוסף גדול של דברים שאהבתי וגם כאלה שהרגיזו והיא הולכת ומתמלאת עם השנים.
טיפ 3, צאי מהשגרה
שמתי לב שהרעיונות הכי טובים והיצירתיים שלי לא קורים כשאני מול המחשב.
כל יציאה מהשגרה שלנו היא מכרה זהב לרעיונות חדשים, הליכה במקום חדש, סיור, מפגש עם חברות ועוד.
בטלפון שלי יש לי מקום לכל הרעיונות שמגיעים כשאני מחוץ לשגרה שלי. במקום הזה אני גם כותבת רעיונות שניצתים בי, כשאני משתתפת בסדנאות או הרצאות. משהו שהמרצה אמר, או שקף שנתן לי השראה.
כשאין לך רעיון זה סימן, לעזוב את המחשב ולשנות משהו בשגרה שלך.
טיפ 4, הקשיבי ללקוחות
רוב הפוסטים שלי הם מעולמם של הלקוחות שלי והלקוחות הפוטנציאלים שדיברתי איתם.
צריך לפתח אוזן מיוחדת לפוסטים. כמעט כל משפט שלהם אפשר להפוך לפוסט קצר או ארוך.
מענה על שאלות, התייחסות לאתגרים, מתן ידע. לכם זה נראה מובן מאליו אבל עבור הקוראים זה אוצר ממש.
חלק גדול מהקול היחודי שלך ניתן לפתח כאשר כותבים פוסטים שהם שונים מהמקובל. כאן כדאי לכתוב היכן הלקוחות טועים ואיך אפשר לתקן, מה שגוי בתעשייה שלך, מיתוסים נפוצים שכבר לא נכונים, כל מה שההפך מהמלצות של הקולגות שלך.
אנשים אוהבים פוסטים שמביעים עמדה חזקה.
טיפ 5, כתבי לפי נושאים
בכל חודש אני בוחרת לי נושא שסביבו אני אכתוב את כל הפוסטים. כיוון שאני כותבת בזמנים קבועים ומכינה כבר כמה פוסטים מראש, קל לי לעבוד עם מפת חשיבה.
1.אני מציינת על דף מספר נושאים אפשריים לחודש
2.בוחרת נושא אחד, כותבת אותו באמצע דף חלק, כותבת סביבו את כל הרעיונות שעולים באופן אסוציאטיבי. את הרעיונות האלה אפתח לפוסטים במהלך החודש.
3.אותם חומרים יעברו בשינויים קלים בכל הפלטפורמות, אינסטגרם, פייסבוק והבלוג.
לסיכום,
יש לך המון נושאים, מעצם היותך בעלת עסק, העניין הוא לעבוד עם תבניות, לכתוב מראש, להכין כמה פוסטים ביחד, למחזר לכל הפלטפורמות בשינויים קלים.
המשמה שלי אליך,
הכני לך דף חלק וכתבי בו במהלך השבוע את כל הרעיונות שעולים בך. המטרה להגיע ל 10 רעיונות בשבוע,
מבטיחה לך שעם קצת תרגול, זוהי דרך עבודה נעימה ופורייה.
מציעה גם להציץ ברשימה של 104 רעיונות לפוסטים שהכנתי כאן