עסקים בימי קורונה
בבת אחת השגרה שהכרנו משתנה. זה מלחיץ את כולם שכירים ועצמאים. יש משהו בגן האנושי שרוצה ביטחון. וודאות. הלא ידוע מאיים ומפחיד. וזה המצב שלנו עכשיו. יש כאלה שיכנסו מתחת לשמיכה יחכו שהכל יעבור ויש כאלה שיקבלו זריקת אנרגיה להמציא את עצמם מחדש. אני מזמינה אותך לקחת מנהיגות גם בתקופה הזו, להתחבר לאחריות אישית ולעשייה.
להתחבר לעצמי
אני כאן כדי לספר לך שזה זמני.
הייתי כל כך הרבה שנים בעסקים ועברנו כל כך הרבה משברים, אסונות, מלחמות, הפחדות- אני יודעת שזה יחלוף.
אולי זה יהיה קצת יותר גרוע לפני שזה יהיה טוב, אבל זה יעבור. ההיסטוריה חוזרת על עצמה.
כל גל כזה משפיע על העסקים בשלוש צורות אפשריות: צמצום והישרדות, כניעה ופרישה, צמיחה ושגשוג.
הבחירה היא שלך מה יקרה לעסק שלך.
ההפרעה הזו בשגרה היא לא באה כדי לוותר על המטרות שלנו אלא כדי להביא חדשנות לעסק שלנו.
לקדם משימות שהיו תמיד בתוכניות או ליצור דברים חדשים, לחזק את הדיגיטל.
אני מבינה את כל הרגשות הנלווים הלחץ והדאגה גם אני שם לפרקים, אבל אני יודעת בוודאות שעכשיו זה הזמן לחזק את העסק, להתחייב לעצמאות שלך ולעזור ללקוחות שלך בדרך יצירתית וחדשה.
הרצון להשתבלל (שבלול) או להתצבצב (צב) זה מובן אבל זה לא מה שנדרש
מה שנדרש עכשיו זה מנהיגות, וקצת אומץ.
ראשית לשמור על עצמנו והקרובים לנו, להקשיב להנחיות, לחזק את המערכת החיסונית ולשטוף ידיים.
ואחר כך, לגדול, להרחיב, לעשות.
אני תמיד מתחילה עם מחברת רעיונות. לוקחת זמן להתחבר לעצמי ולכתוב גם את הרגשות וגם את הרעיונות והשראה. יש משהו מרפא ומקדם בכתיבה, ומהניסיון שלי גם מקדם גשמה
לחשוב שפע
רוצים לדעת מה אמזון עושים עכשיו?
מגייסים 100,000 עובדים ומעלים את המשכורות בעוד 3 דולר לשעה
אני אוהבת לחפש הצלחות בשעה כזו. לראות את הצלחות של אחרים מתוך הלך רוח של השראה (ולא קינאה) זה מה שנותן לנו דחיפה של מוטיבציה לעסק.
להתמקד במה שחיובי גם בימים אלה מוביל ליצירה ועשייה שמקדמת. להתחבר למה שמפחיד ומדאיג מוביל לניתוק ודעיכה.
זה לא הזמן להתנתק –
זה בדיוק הזמן להתחבר ולהתחייב לעסק שלכם.
זה הזמן לחזק את שריר העצמאית – עכשיו בגלים הגבוהים!
להמשיך ולשווק את המסרים שלכם, להמשיך ולהראות ברשת ובקבוצות, ללמוד נושאים שפחות חזקים בהם, תמיד טוב ללמוד עוד על שיווק ומכירות, לתרגל עמידה מול מצלמה (זה מה שאני עושה עכשיו) וטיפים שקשורים לאון ליין.
לקחת מנהיגות למול הלקוחות שלנו ולראות איך אפשר לעזור להם, לפנות אליהם ממקום של שירות.
עוד מעט זה יעבור, אבל הדברים משתנים זו תהיה מציאות חדשה. נורמליזציה, אבל אחרת.
כשכל זה יעבור, נוכל לספר בגאווה איך בזמנו – בתקופה של השפל הצלחנו למצוא את ההזדמנות שלנו.
לחזק את הבסיס
בזמנים כאלה אפשר לעשות את כל אותן משימות שאין לנו זמן בשגרת היומיום הלחוצה של ניהול העסק.
מה למשל?
1. ללמוד נושא חדש שיכול לקדם אותנו אני ממליצה על נושאים שקשורים לשיווק, מכירות, עמידה מול מצלמה ואון ליין
2. כתיבת מאגר פוסטים לרשתות החברתיות או לבלוג העסקי, ניתן גם לתכנן ותזמן
3. פיתוח מוצר או שירות חדש
4. שדרוג עמוד האודות, אנחנו כל הזמן מתפתחות וכך גם הדגשים בעסק שלנו. הינה אני שדרגתי את שלי בתקופה הזו אפשר להציץ כאן
5. להוסיף בלוג לעסק, אחד הערוצים שהכי עוזרים לי בשיווק זה התוכן, בלוג עסקי מאפשר לקהל המדוייק לכם להכיר אתכם, להתרשם ובהמשך להפוך ללקוחות מרוצים.
6. להוסיף לאתר פופ אפ או קובץ PDF להורדה כדי להגדיל את רשימת התפוצה
7. ללמוד איך לקדם את העסק ברשת חברתית שפחות מכירים
8. לעדכן את ה SEO באתר כדי שגוגל יאהב אותנו יותר
לשדר הבנה נוכחת
זה הזמן לחשוב על הקהל שלך. להבין אותו, גם את אלה שנלחצים ומבטלים, וגם את אלה שדווקא עכשיו רוצים יותר.
זה הזמן להבין את גם הספקים שלך. זה הזמן לשדר מנהיגות מכילה ומבינה.
אנחנו לא באמת יודעים מה עובר על הלקוחות והספקים שלנו בבתים שלהם, מה מצבם הפסיכולוגי , הנפשי, הבריאותי הכלכלי והביתי. לכן כדאי לנקוט גישה של הבנה ואורח רוח.
מה שהקהל שלך רוצה לראות בשגרה ובשעות חירום זה שאת קיימת ויציבה. שאת נוכחת. שהעסק שלך נמצא כאן כדי להישאר. זו הוודאות שכרגע כל כך נדרשת. כן צריך להתגמש למצוא את הדרך להתחדש אבל המהות שלך, התוצאה שהעסק שלך נותן לאנשים נשארת תמיד לא משנה באיזה פלטפורמה זה עובר.
אפשר לייצר שיח עם הקהל, לבדוק מה היה רוצה לקבל ממך. אפשר ליצור פניות אישיות ללקוחות הטובים של העסק כדי להגיד להם שאת חושבת עליהם ומחזקת אותם.
זה תקף גם לגבי עסקים של "מותרות": צריך לחזק את הנוכחות.
אחרי "החירום" תמיד מגיעה תקופת שגשוג שלא תאומן, זה הזמן להיצרב בתודעת הלקוחות, כדי שהקניות יגעו בהמשך.
לסיכום,
תקופה לא פשוטה. אבל אי אפשר להיות כל הזמן מתחת לשמיכה לדאוג ולראות נטפליקס. זה פשוט לא יעשה לנו טוב.
אנחנו בעלות עסקים כי יש לנו חלום להגשים, תשוקה ללכת אחריה ומטרות להשיג. לכן נדרשת מאיתנו מנהיגות עסקית.
כל אחת בקצב שלה. יש מי שתרים עכשיו פרויקט ענק ודיגיטלי ויש מי שתעבוד מאחורי הקלעים.
יש מי שתמציא את עצמה מחדש ויש מי שתעשה כל יום קצת. העיקר להיות בתנועה, ולזכור שזה זמני.
הכל נכון ומדוייק לך.
♥♥♥
לאור בקשת לקוחות מתארגנת קבוצת און ליין לחיזוק העסק
יעלו בה התכנים של הקורס CEO WAY,
אם היית רוצה להצטרף לקבוצה תומכת עם אנרגיה של עשייה
שלחי לי הודעה לקבלת פרטים בנושא