מטרות עסקיות
אם הייתי צריכה לתמצת את כל עולם האימון העסקי במשפט אחד, הייתי אומרת ש:
אימון עסקי מתמקד בהגדרת מטרות עתידיות מדויקות וסגירת הפער בין המקום העכשווי לעתידי על ידי גיבוש תוכנית פעולה ויציאה לדרך.
בעלי עסקים צריכים שיהיו להם מספר מטרות מוגדרות להגשמה בעסק. למשל הגדלת רשימת התפוצה, יכולת לנהל עסק באופן שיאפשר לי להיות אמא נוכחת או האפשרות להשפיע על חייהם של הרבה אנשים.
המטרה הבסיסית שכל עסק חייב שתהיה לו היא מטרה כספית.
מטרה כספית עוזרת לעסקים להתקדם. זו מטרה טובה שנותנת לנו אנרגיה ועוזרת לנו, שלא לוותר.
איך קובעים מטרה עסקית?
המטרה צריכה להיות מוגדרת באופן ברור וספציפי.
כלומר, מטרה שאפשר לראות אותה ולמדוד אותה. מטרות כמו להרוויח יותר כסף או להגדיל את רשימת התפוצה אינן מטרות עסקיות כי הן לא ספציפיות ומוחשיות. מטרה עסקית יכולה להיות לייצר 350,000 ₪ הכנסות בשנת 2020 או להגדיל את רשימת התפוצה ב 1000 עוקבים או להשיג 10 לקוחות גדולים בשנת 2020.
רצוי שלכל עסק יהיו 3 מטרות לכל שנת עבודה. כשהמטרה הבסיסית היא מטרה כספית מוגדרת.
האם את נמנעת מלהציב מטרה בעסק?
יש בעלות עסקים שמתקשות להציב מטרה ברורה.
אם את נמנעת הצבת מטרה השנה את צריכה לשאול את עצמך – למה?
האם את מפחדת להכשל? האמת היא שאם אין לך מטרה – כבר נכשלת – כי התוצאות שלך לפי כל הסטטיסטיקות נמוכות יותר מאלה שכן הציבו מטרה
האם את לא יודעת איך להגיע למטרה כזו? תופתעי אולי לדעת שרק אחרי שמגדירים את המטרה, נגלית הדרך אליה. הצבת מטרה משמעותית יוצרת התרגשות וסקרנות להצליח. זה מה שמאפשר את הדרך אליה.
האם את נמנעת ממטרות כי אין לך קהילה או רשימת תפוצה? אי אפשר לגדל מה שלא זורעים, צריך להתחיל ולצאת לדרך. כווווולם התחילו כמוך. עם לקוח אחד ואמא או חבר שעודד אותם.
המטרה מייצגת עתיד שעדיין לא הוגשם ומנקודת המבט העכשווית זה נראה בלתי מושג.
יש לזכור שמטרה מייצגת את קו הסיום! קו ההתחלה הוא היום, וכן את יכולה לראות רק את מה שנמצא ממש כאן וקרוב. עכשיו יש להתחיל ולנוע.
המטרה מאפשרת לנו להתמקד בקו הסיום, לשאוף אליו. זה המצפן שמדייק לנו את הדרך.
האם כדאי לעדכן את המטרה בתקופת הקורונה
רוב הלקוחות שלי קבעו את המטרות שלהם בדצמבר לקראת 2020 או בראש השנה. הרבה לפני קורונה טיים.
השאלה היא האם לאור המצב כדאי לשנות את המטרות שלנו?
אני מאמינה שלא צריך לשנות את המטרות שלנו, אבל כן צריך לשנות את האסטרטגיה.
המצב החדש, מאפשר לנו ליצור אסטרטגיה חדשנית ויצירתית להגיע לאותה המטרה.
לחשוב מחוץ לקופסא כדי לעמוד ביעדים שלנו.
שמירה על המטרה שלנו, תתן לנו את המוטיבציה והאנרגיה לגלות איך לפעול בתקופה הזו.
אחד התרגילים המשמעותיים שנותנים למנכל"ים בארגונים הוא להגיע למטרה העסקית בחצי מהזמן שהוגדר. תרגיל כזה גורם לפרץ של יצירתיות אנרגיה והתלהבות. התרגיל מביא תוצאות שלא היו יכולים להתקבל בשגרה.
זה בדיוק מה שקיבלנו עכשיו. להגיע למטרות בעולם של חוסר ודאות.
עוד על ארגונים עולם בחוסר וודאות ניתן לקרוא את הכתבה שלי שהתפרסמה כאן
איך מחזקים את המטרה שלנו
הדרך הכי טובה שאני מכירה להשיג מטרות היא להתחבר למשמעות שלהן עבורנו.
גם למטרות עסקיות יש את ה-למה שעובד עבורך.
למה את רוצה להרוויח 300,000 ש"ח? מה המשמעות של זה עבורך, בטחון, עזרה למשפחה הגשמה, אפשרות לנתינה?
הבנת המשמעות האישית מאפשרת לך חיבור מחודש למטרה, וכח מול האתגר שעומד מולנו.
אתגרים יש תמיד יש לבעלי עסקים. זה מה שמצמיח אותנו.
ההבדל בתקופה הזו שיש אתגר משותף כולם בעת ובעונה אחת.
לסיכום,
היום יותר מתמיד את צריכה מטרה עסקית מוגדרת וספציפית.
התחברי למטרה שלך מבחינה רגשית משמעותית ואפילו רוחנית
השתמשי במטרה כמצפן שמכוון את צעדיך, אל תוותרי עליה היא הכוח שלך
שני את האסטרטגיה שוב ושוב עד שתשיגי את היעד
לאור בקשת לקוחות מתארגנת קבוצת און ליין לחיזוק העסק
יעלו בה התכנים של הקורס CEO WAY,
אם היית רוצה להצטרף לקבוצה תומכת עם אנרגיה של עשייה
שלחי לי הודעה לקבלת פרטים בנושא