הדרך להעלות מחירים בעסק
הפוסט הזה נולד בעקבות תגובות לפוסט 5 סימנים לכך שהגיע זמן להעלות מחירים בעסק
רוב התגובות שקיבלתי היו "אוקי, השתכנעתי שצריך להעלות מחירים, אבל איך תכל'ס עושים את זה?
החשש הגדול ביותר בהעלאת מחירים הוא שהלקוחות יכעסו או יעזבו. המחשבה שנשאר בלי הלקוחות היא הדבר הכי מפחיד שיש בעסק.
איך מעלים מחירים וממשיכים לנשום?
עדכון המחירים בעסק נעשה בשני שלבי חשיבה
1.ראשית יש להבין בכמה מעלים את המחירים
2.ואחר כך איך מודיעים את זה ללקוחות
בכמה מעלים את המחירים?
אם אתם כמוני סביר להניח שקבעתם את המחיר שלכם בשיטת מבט ימינה מבט שמאלה. כלומר הסתכלתם מה קורה בתעשייה שלכם, אצל קולגות אחרות וקבעתם לעצמכם איזשהו מחיר באופן יחסי לזה.
זה בסדר להתחיל כך, כי צריך להתחיל מנקודה כלשהי. עכשיו כשהגיע הזמן להעלות מחירים (הסימנים כאן) הבדיקה צריכה להיעשות רק בהשוואה לעצמכם. ההשוואה לאחרים כבר לא רלוונטית.
קחו כמה דקות של התכנסות פנימה, בין אם זה בעצימת עיניים או עם דף ועט כמו שאני עושה. חשבו על המוצר או השרות שלכם.
חשבו מהלב רשמו מה הסכום שהכי ישמח אתכם לקבל?
סכום שממש יגרום לעשות את העבודה בשמחה וגאוה.
סכום שיאפשר לכם לתת שרות מלא מכל הלב ללקוחות הטובים שלכם?
חשבו רק על הלקוחות הטובים שלכם הלקוחות האידיאלים, כאלה שכבר יש לכם בעסק ואתם רוצים עוד מאותו הסוג.
עכשיו יש לכם מספר.
אם המספר הזה עושה לכם נעים וטוב בלב ואתם אומרים "יאללה הולכים על זה", מצויין זה יותר ממה שהיה.
אם אתם מוכנים לאתגר, תוסיפו לסכום עוד 10-20 אחוז כדי לא להיות שבויים במגבלות הכסף שלכם.
הסכום שעלה הוא המדויק לכם, אמצו אותו, זה שלכם.
איך להרגיש טוב כשמעלים מחירים?
לעתים למרות שאנחנו יודעים מה צריך להיות את הסכום החדש, קיים חוסר בטחון להציג אותו. זה נובע מאמונות מגבילות שלנו על כסף, דימוי עצמי, ומחשבות על חוסר ותחושות של הישרדות במקום שפע.
אם אתם מרגישים טוב לאחר שהחלטתם על המחיר החדש, דלגו על שלב זה.
אם אתם עדין לא בטוחים שזה מגיע לכם, המשיכו לקרוא.
יש לי טריק שעוקף את תחושת חוסר הבטחון ומאפשר לאהוב את המחיר החדש ואפילו להיות גאים בו (עד העלאת המחיר הבאה)
יש 4 שאלות שהתשובות עליהם נותנות את התחושה הכי ברורה ויציבה להעלאת המחירים.
השאלות יוצאות מנקודת הנחה שהשרות שהעסק שלך מציע הוא טוב ואפילו מצויין.
השאלות עוזרות למוסס את הספקות ולאהוב את המחירים החדשים
הנה דף העבודה שאני נותנת ללקוחות שלי.
ענו בכנות, על השאלות ובאורח קסם תוכלו להרגיש
ש-ברור – זה המחיר הנכון לי!
*אם באחת השאלות התשובה לא מעודדת להעלאת מחירים יש לעשות עבודה אישית ופנימית לחיזוק המקצוענות שלך.
לקבלת דף העבודה ישירות לתיבת המייל יש למלא את הפרטים
איך מודיעים ללקוחות על העלאת מחירים?
כיון שבשלב הזה אנחנו כבר בטוחים במחיר ואין לנו התלבטות או חשש לגבי הסכום עצמו, התחושה הזו עוברת גם ללקוחות. הם יקבלו את ההודעה באופן רגוע ומכבד.
אני מציעה להודיע ללקוחות שבתאריך X המחירים בעסק שלכם מתעדכנים.
שימו לב למילה החדשה עדכון מחירים ולא העלאת מחירים.
יש לציין שמי שמעוניין ליהנות מהמחיר הישן יוכל לבצע הזמנות כבר עכשיו לפני העדכון. מי מאתנו לא אוהב "מציאות" ? לפעמים דווקא הודעה על העלאת מחירים בעסק הובילה להכנסות גבוהות יותר באותו החודש רק מהסיבה הזו.
לקוחות רוכשים יותר כשיש מציאות, בחודש כזה צפויים גם להצטרף לקוחות חדשים.
אם בכל זאת יש מספר לקוחות טובים ואהובים שעדיין לא נעים לכם להודיע להם, חשבו על איזושהי הטבה שתוכלו להציע ביחד עם ההודעה על עליית המחיר.
יחד עם זאת, אם החלטתם שללקוח אסטרטגי מסוים לא תעלו את המחיר, הוא צריך לקבל את ההודעה בדבר עדכון המחירים, והתייחסות אישית אליו שהוא נשאר במחיר הישן. כך הוא גם ירגיש מיוחד וגם בהעלאה הבאה כבר יהיה אפשר לבצע עדכון גם במחירים שלו.
אז הכל זה רק כסף?
ברור שלא, העסק שלנו זה לא רק כסף, כשהמיקוד שלנו באופן בלעדי רק על שורת המספרים, אנחנו נופלים למקום תחרותי, דבר שבאופן פרדוקסלי דווקא מאט את הצמיחה של העסק.
צריך לשלב את המיקוד בכסף עם התמקדות ביצירת השפעה מתמשכת לטובה על שינוי חיים של אנשים.
על הפיכת העולם למקום טוב יותר באמצעות העשייה העסקית שלנו.
רק כסף? כן ! וגם עשיית טוב, השפעה, הגשמה ושמחה.
♥
ועוד משהו,
אני מאמינה שעסקים טובים משנים את העולם,
עסק זו הדרך הכי טובה להתפתחות אישית ושפע
זו הסיבה שפתחתי את תוכנית הליווי האישית לבעלות עסקים GOLDEN WAY
בתכנית אנחנו עובדות ביחד על סוגיות בנהול עסק בעיקר מתמקדות בכסף, יחסים עם כסף, שיווק, מכירות, משיכת לקוחות, מיתוג ומיינדסט של עסקים מצליחים
מוזמנת להציץ כאן https://theway.co.il/golden-way/
התמונות מאתר www.freepik.com ,וכאן
אני מתרגלת ומורה ליוגה ובעלת סטודיו ליוגה ופילאטיס כבר 5 שנים 🙂
נהנתי מאד לקרוא מה שכתבת
תודה רבה לשיתוף הניפלא
ישר כוח
בברכה. איריס
איריס, שמחה מאוד על תגובתך – בהצלחה רבה בעסק ובסטודיו
וואי ככ עזרת לי עכשיו.מדהים וקולעת תודה תבורכי