אחד היתרונות של חלוקת השנה העסקית לרבעונים הוא היכולת לתקן את מה שלא עובד במהלך השנה מבלי לחכות לסיכומי סוף השנה. פסח הוא חג מצוין לבדיקה עצמית שכזו.
אז הרבעון הראשון של השנה העצובה והכאוטית הזו הסתיים. אנחנו יוצאים לרבעון שני. שגם הוא מסתמן כשונה מכל מה שהכרנו עד כה.
השנה צריך לעשות יותר – יותר תוכן, יותר חשיפה, יותר דיוק אסטרטגי. הקהל מוסח, חסר סבלנות, והוא מחפש מקצועיות, מהירות ודיוק.
לכן, אנחנו בעלות העסקים צריכות להיות ממוקדות בתכנים שנותנים מענה לכך. תכנים טובים שמייצרים לקוחות ומכירות. בתקופות כאלה עדיף להימנע מלנסות שיטות טרנדיות חדשות, כדאי לשחזר דברים שעבדו לנו בעסק, להתמיד בזה ולחזור על כך בעקביות.
באופן חוצה פלטפורמות העקרונות שעובדים היום בגדול הם: תוכן ברור, תוכן מקצועי, תוכן שמחזק מותג, תוכן שהוא מעל לחוויה ממוצעת שהתרגלנו אליה כבר.
5 סוגי תוכנים שמתאימים לתקופה
אז למרות שכולנו יודעים שהתוכן הוא המלך, לא כל תוכן הוא טוב לעסק בכל תקופה. בתקופה זו שכולנו כל כך מטורגרים מכל דבר. כדאי למקד מאמצים להצטמצם לתוכן ברור שמקדם את אסטרטגית השיווק והמכירות שלנו.
1. אני מאמין.ה
תכנים שהם העמדות והדעות האישות שלך. אם את כמוני אוהבת לצטט אנשים חכמים, הפסיקי – זה לא מקדם עכשיו. במקום זאת צטטי את עצמך. תוכן של העמדות שלך מייצר הובלת שוק. זה להגיד באומץ מחשבות על התעשיה ועל האופן שבו את רואה את הדברים.
אפשר לקרוא לזה מנהיגות מקצועית. תוכן המבוסס על הדעה האישית, ניסיון מקצועי, והמומחיות של העסק. זה התוכן הכי מבוקש והוא גם הכי מאתגר ליצור כי זה אומר להיחשף ולעמוד בראש.
בגלל שזה תוכן נחרץ יותר, רצוי שיהיה מגובה בעובדות. לעיתים הוא יכול ליצור ויכוח ופילוג אבל דווקא בגלל זה הוא מקדם מאוד את המותג ומאפשר ללקוחות המתאימים להתקדם לרכישה.
תוכן כזה גורם לאנשים אחרים לתייג אותך בסוגיות של העסק שלך.
זה גם מייצר נאמנות וצפייה לקראת התכנים הבאים שלך.
2. ראיונות
היתרון הגדול של תוכן של ראיונות הוא בחשיפה לקהל רחב. ראיונות יכולים להתקיים בכל פלטפורמה, ובעיקר פודקאסטים שמייצרים חשיפה ויראלית ומחזקים שיווק מפה לאוזן.
ראיונות הוא סוג של תוכן שעובד בשני כיוונים כמראיינת וכמרואיינת:
א. להתראיין: ראיונות בפלטפורמות של אחרים נותנים יש לך הזדמנות להעביר את המסרים שלך לקהל חדש. חשיפה איכותית של המותג שלך לקהלים חדשים ויצירת הכרות אינטימיות עם מתעניינים מאפשרת הגדלת קהל הלקוחות.
ב. לראיין: להזמין לראיין דמויות מפתח בפלטפורמות שלך מייצרת ערך רב לקהל שלך וממצבת אותך כאוטוריטה. בכל פעם שאת מארחת על הבמה המותג שלך עולה כיתה. כמו כן כאשר המרואיין.ת שלך משתף.ת את הריאיון עם הקהל שלו הרי שאת זוכה לחשיפה לקהל חדש.
3. איך עושים?
אין ספק שאנשים אוהבים לעקוב אחרי עסקים שנותנים להם ערך. יותר מכל, אנשים באמת רוצים לדעת איך דברים נעשים.
איך הדברים נעשים בעסק שלך?
מה קורה מאחורי הקלעים של היומיום שלך?
ואיך הם יכולים לעשות עבור עצמם את הפתרונות שלך?
החלק הזה הוא קצת רגיש כי לא תמיד יודעים כמה לתת מבלי לתת בחינם את הכל. כלל אצבע הייתי אומרת שלתת פיסות קטנות של מידע מועיל ומקדם אך לא את כל התמונה זה התמיד דבר טוב. להתמקד בלמה צריך לדעת את המידע ולא בפתרון השלם.
4. טעימות
כל סוג של תוכן שהוא הדגמה של המוצר או השירות שלך הוא נכון אסטרטגית.
להראות לקהל איך זה קורה, איך זה מרגיש, זה דרך מצוינת למכור. סרטון הדגמה, תוכן שמטפל בהתנגדויות, מענה לשאלות נפוצות, חווית הלקוח, התחנות בדרך, מה התהליך, מתן דוגמיות ודרכי התנסות.
כל תוכן שמסיר את הערפל, מסביר מה בדיוק קורה ונותן וודאות מתאים להפיכת הקהל ללקוחות
5. תוצאות
אמת בפרסום תמיד היתה סוגיה בעולמות השיווק. וכך גם היום בעידן הדיגיטלי ובמיוחד בעידן ה AI, אנשים רוצים לראות שזה עובד באמת! שהמוצר או השירות שאתם מדברים עליו אכן מספק את הסחורה.
בחלק הזה נכנסים תכנים של מקרים לדוגמה, תוצאות של לפני ואחרי, עדויות והמלצות של לקוחות.
תוכן מסוג זה גם "מחנך" את הלקוחות לגבי המותג וגם מעביר את המסר שיש הצלחות, יש עוד אנשים ששילמו וקנו, ויש כאן עסק שנמצא כדי להישאר.