מי לא נתנה השנה לנטפליקס להשכיח מאיתנו את הצרות, החרדות והעצב?
נטפליקס היא הדוגמה הכי מרשימה להתחדשות בעולם העסקי.
נטפליקס התחילה כחברה להשכרת סרטים פיזיים, אך בשלב מסויים בשיא ההצלחה, השוק שלה פתאום משתנה ואנשים לא צורכים יותר את המוצר הפיזי הזה.
זה לבד היה יכול לסיים את דרכה העסקית . אבל החברה מבצעת תהליך התחדשות, משנה את מודל העסק שלה לשירות סטרימינג, ומתחילה להפיק תוכן מקורי.
השינוי הראדיקלי הזה משנה לעד את הדרך שבה אנשים ברחבי העולם צורכים תוכן.
רק עכשיו פורסם שצפי ההכנסות שלה לרבעון מסתכם ב כ- 10 מיליארד דולר.
האמת היא,
שהטבע הוא המורה הכי טוב להתחדשות.
צמיחה מוחדשת אחרי שרפה מכלה ביער, חידוש התאים בגוף החי, פריחה צבעונית של אביב אחרי חורף קר וגשום.
כל תקופה של קושי מאפשרת הזדמנות לצמיחה חדשה.
בכל שנה חגי תשרי מזמינים אותנו להתחדשות מעגלי חיינו.
השנה, הקריאה להתחדשות חזקה במיוחד.
לצמוח מהשריפה, להבריא להשתפר ולדייק.
איך להכניס תהליכים של התחדשות לעסק?
4 מקומות שכדאי לבחון את עצמנו כאשר מרגישים צורך להתחדש
1. הגדרה מחודשת של הצלחה עסקית
המענה על השאלה מהי הצלחה עסקית עבורנו יכולה לשנות את כל המודל העסקי שלנו. הצלחה כפי שחשבנו עליה בעבר אולי לא רלוונטיות יותר. לעיתים אף קורה שהצלחה שיחלנו אליה אף הושגה ולא שמתנו לב במרוץ העסקי שאנחנו כבר שם.
הגדרת הצלחה יכולה להתבטא ביעד מספרי, בהגשמה של תפקיד, אך גם בתחושת סיפוק אישית, באיזון בין החיים האישיים לעבודה או ביכולת להעניק תרומה משמעותית לחברה.
לאחרונה אני נפגשת בהגדרות של הצלחה אצל נשים במונחים של סגנון ולייף סטייל, התייחסות להגשמה עצמית, ותהליכי למידה וצמיחה אישית.
2. אימוץ טכנולוגיה או פלטפורמה דיגיטלית חדשה
לצאת מאזור הנוחות ולבחון באופן אמיץ כלי טכנולוגי חדש לייעול התהליכים בעסק או ללמוד פלטפורמה דיגיטלית חדשה כדי להרחיב את טווח הלקוחות, לשפר את חוויית הלקוח ולהציע מוצרים ושירותים. התמקדות בתהליכים של שינוי מסוג זה מאפשרים לעסק שלנו ולנו לבצע קפיצה משמעותית מבחינה עסקית.
3. התמקדות בשיתופי פעולה וקהילה
הוספת ערכים של שיתוף וקהילה כחלק מהאסטרטגיה העסקית מייצרת כר נרחב של הזדמנויות חדשות.
שימוש בתהליכים ידידותיים לסביבה, תמיכה בקהילות מקומיות, שאיפה לשיתופי פעולה עם עסקים או קולגות, מייצרים ערך נוסף ומחזקים יתרון תחרותי, בידול, ותרומה.
4. חיבור למנהיגות נשית
כל בעלת עסק היא מנהיגה. ההחלטה לצאת למסלול העצמאי שמה אותנו בעמדה של מובילות דרך. תהליך של התחדשות יכול לבחון את המקום שלך בהובלה הנשית, בין אם זה בענף שלך ובין אם זה כחלק מעולם העבודה הנשי.
זה המקום לפעול מתוך ראיה קדימה של נשים בשוק העבודה. האם את פועלת מתוך מקום של הובלה? נותנת השראה בדרך ניהול העסק שלך? באופן שאת מתמחרת וגובה כסף? בדרך שאת מתנהלת עם הספקים הלקוחות והעובדים שלך?
האם את פועלת בתמיכה לנשים אחרות? משתתפת בקהילה מקצועית?
נשים מנהיגות מביאות איתן פרספקטיבה חדשה לגבי הדרך להצלחה, לשוויון מגדרי, לפריצת גבולות ולהשראה גם לאחרים.
שינויים מסוג זה הם לא רק עבור נשים. גברים גם הם מתמודדים עם לחצים חברתיים והגדרות מגדריות מסורתיות לגבי הצלחה. רבים מהם מרגישים צורך לחפש איזון בין הקריירה למשפחה ורוצים לתמוך בשוויון מגדרי.
הובלה נשית של הצלחה מאפשר גם להם להיות חלק מתהליך זה.