הכירו את שירלי פולק עורכת מצגות, בעלת העסק – שקף נפשי
שירלי עוזרת לא.נשים להגיע בבטחון ובקלילות לפרזנטציה המתאימה להם ביותר.
בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות,
ותעודות מופלאות של: ניהול משאבי אנוש, גישור, ניהול, הנחיית קבוצות, MBTI, ואימון אישי (קואוצינג').
שירלי, מתגוררת במרכז תל אביב, עם חתול עיוור מופלא בשם ג'וש ליימן.
ספרי קצת על העסק שלך?
העסק שלי נותן שרותים לעצמאים, בעלי עסקים, או ארגונים, הזקוקים למצגת שמעבירה את הסיפור שלהם נכון. העבודה איתי מאפשרת תחושת בטחון בפרזנטציה בגלל תהליך עומק של התכנים שעושים ביחד.
העסק משלב שני סוגי שירותים אשר מתקיימים כמעט בכל הכנת מצגת:
1. עריכת תוכן – סטוריטלינג: כאן אנחנו עונים על שאלות כמו מיהו הקהל אליו אנחנו מדברים בהרצאה זו? איך לספר את הסיפור? איך להביא את הדוגמאות הנכונות? מה הנתונים הנדרשים? מה הסדר הנכון של המצגת? ואיך יוצרים סיום שמשאיר חותם? למעשה כל מה שנדרש כדי שהמסר יעבור נכון והתוכן יקדם את המטרה.
2. עריכה גרפית – הנראות של המצגת, בחירת צבעים, קווי עיצוב, פונטים ושפה אישית שתעזור למרצה להרגיש בנוחות עם המצגת ותקדם נכון את התכנים והמסרים.
שני סוגי השירותים ביחד מהווים תפירה עילית מוקפדת מול הלקוח.
לקוחות עצמאים מגיעים אלי כשהם לפני וובינר/ הרצאה בארץ או בחו"ל – בכנס או בשיווק העסק שלהם.
לקוחות ארגוניים פונים אלי ממחלקות השיווק, האדמיניסטרציה, ומשאבי האנוש, כאשר הם לפני בנייה של מצגת חברה, מצגת שנתית/ רבעונית, לפני הצגת מחלקה מסויימת בפני מנהל/ לקוח חדש ועוד.
איך הכל התחיל?
"שקף נפשי" נולד לפני כארבע שנים.
לאחר עשרים שנה, בחברות מחקר וטכנולוגיה במשרות בתחומי משאבי האנוש וניהול הפרוייקטים, הבנתי שאני רוצה מסלול תעסוקתי עצמאי משל עצמי. מסלול שמשלב את שתי האהבות שלי אנשים וטכנולוגיה.
תמיד הרגשתי ש"יום במשרד שעורכים בו מצגת הוא יום טוב" כי הוא רותם את העזרים הטכנולוגים לטובת העברת מסר שנוגע באנשים. התובנה שאפשר לשלב את מה שאני אוהבת, עם היכולות הבינאישיות והטכנולוגיות שלי, הובילו במהרה לפיתוח העסק הנפלא ביותר שיכולתי לבקש לעצמי.
שם העסק "שקף נפשי" הגיע כתיקון טעות בוואטצאפ מול לקוחה חדשה. כתבתי לה, שאצלי היא תקבל "שקט נפשי" בפרוייקט שלה, והתיקון האוטומטי כתב "שקף נפשי" תוך שבריר שניה ידעתי שמצאתי שם שמתאים בול לעסק – ולי. (תודו שזה השם המקסים בעולם)
מתי הדברים התחילו להסתדר עבורך בעסק?
הדברים התחילו להסתדר אצלי, כשהבנתי, שלמרות שיש לי את כל הידע המקצועי לתת את השירות הכי טוב לפונים אלי, לא היה לי את הידע של איך מנהלים עסק. ההחלטה להגיע לפגישות יעוץ עם גלית שול עשתה את כל ההבדל:)
מה ה"אני מאמינה" שלך?
אני מאמינה שעסק עצמאי צריך לבוא ממקום של תשוקה ובגרות.
אני מאמינה שאפשר להצליח כעצמאית כל עוד את אוהבת לקום בבוקר לעסק שלך.
אני מאמינה באנרגיה טובה שמביאה עוד לקוחות מדוייקים.
מה הוא הדבר שאת יודעת בוודאות?
חובה על כל עצמאית לאמץ עצמאית כחברה טובה. הדרך של בעלות עסקים יכולה להיות בודדה מאוד. לעשות את הדברים ביחד זו דרך נהדרת לצלוח ביחד אתגרים ולחגוג ביחד הצלחות.
מה היא הצלחה עסקית עבורך?
הצלחה עיסקית עבורי זה לקבל טלפון מלא הודיה מלקוחה שהייתה על במת כנס בינלאומי וצלחה את הפרזנטציה בהצלחה גדולה. או שיחה מלקוחה שחששה לפני הוובינר הראשון שהיא עושה בקליניקה שלה ונרשמו לה כבר שלושה לקוחות לקורס הדיגיטלי שהוובינר קידם.
הצלחה עיסקית היא המקום של העזרה והזכות שיש לי לתת ללקוחות גב, שקט, בטחון, מרחב להתדיינות אמיתית על כל מילה ופסיק. מקום בטוח איתי שבו מתאמנים יחד שוב ושוב על התכנים עד שהמצגת מתאימה בול.
איזו עיצה טובה קיבלת?
שוב העיצה הטובה שקיבלתי היא – מגלית שול– היא נתנה לי פרספקטיבה בתחילת הדרך. לגבי תהליך של בניית עסק בליווי של אימון עסקי. היא אמרה לי בעוד שבהתחלה נראה שצריך ללמוד הכל מחדש. זה מרגיש כמו להתחיל שוב פעם את כיתה א'. אבל כאשר עושים את זה בליווי מקצועי, מכיתה א' קופצים לסיום התיכון. וכך היה. בניה נכונה של יסודות העסק עם איש מקצוע מקצרת זמנים.
אתגר שהיה לך ואיך התגברת עליו?
האתגר הכי גדול שלי היה העלאת המחירים בעסק ושיחות על מחיר. הייתי נבוכה ומגומגמת. לא אהבתי את המחירים שהיו לי כי הם לא שיקפו את התמורה. מה שעזר לי זה הקורס של רונית כפיר. זה סידר את הנושא ונתן לי בהירות. היום אני לא מתנצלת. נעים לי עם המחירים שלי. וגם הלקוחות שלי מרוצים.
אתגר נוסף שהתמודדתי איתו היה ההפרדה בין החיים הפרטיים לעבודה בעסק. כעסק של אישה אחת הגעתי למצבים של ניהול עסק 24/7. מה שעזר לי היה לצאת מהמשרד הביתי למתחם עבודה מסודר. זה יצר לי הפרדה ברורה בין שעות העבודה ושעות הבית.
בנוסף, החלק החברתי במתחמים עבודה כאלה תורם מאוד לאווירה ומקל על תחושת הלבד שיש לעיתים בעסק כמו שלי.
מיתוס בתעשייה שלך שלא ממש נכון:
"אז עכשיו שיש AI כבר לא צריך עורכת מצגות 😊"
אז זהו שעריכת מצגות היא כל כך הרבה יותר מבינה מלאכותית.
אי אפשר להחליף את התהליך הזה ברובוט חכם (או טיפש). הלקוחות שלי באים אלי וימשיכו לבוא כי הם מקבלים ערך מוסף – של הקשבה, תמיכה, דיוק מיקוד וביטחון ששום מכונה לא תביא…
אנחנו כן נעבוד לעיתים עם הצ'ט לבנייה , להבנה, לסידור, ליצירת התמונות – כשיח של חבר צוות איתנו.
מהו השלב העסקי הבא שלך?
להמשיך בהנאה גוברת, להגדיל את העסק לשלב הבא, יש לי תמיד מקום בלב לעוד לקוחה מופלאה. לשמור ולחזק את מערכות היחסים עמוקות והטובות שיש לי עם הלקוחות. לשפר ולמקסם את תהליכי העבודה שלי על ידי למידה והטמעת טכנולוגיות חדשות.
וגם – לפתח את מערך השיעורים הפרטיים שלי לנשות אדמיניסטרציה במשרדים השונים – שמחה להעביר את כל הידע למי שצריכה, בשביל שיהיה יותר קל, ושקט.
בפייסבוק
הצלחות ישראליות נוספות כאן