בניית עסק היסודות
קורה לך שכל פעם יש איזה קורס חדש שנראה לך שממש יעזור בעסק?
סדנה שנראית מרתקת או שיטת שיווק חדשה שכדאי לנסות?
הרבה פעמים את נרשמת או קונה מוצר דיגיטלי רק כדי לגלות זמן קצר אחר כך שכבר יש משהו חדש יותר שמושך את תשומת לבך?
לי זה קורה, והרבה.
הקצב המהיר של העולם גרם לבעלי עסקים לפתח את התסמונת SOS – תסמונת האובייקט המבריק (Shiny Object Syndrome). הכוונה היא לרדיפה אחרי חידושים. להיות כל הזמן בחיפוש אחר הדבר החדש הבא.
זה קורה לנו כי אנחנו באמת כל כך רוצים להצליח והטכנולוגיה מאפשרת לנו לקבל כל הזמן ידיעות חדשות מסקרנות. תוסיפו לזה את הסינדרום שהתפתח בעקבות הפופולריות של הרשתות החברתיות, ה- FOMO החשש להפסיד משהו (Fear of missing out) והינה מצב שניהול העסק הופך לריצה בכיוונים שונים.
הסחות דעת כאלו רק מאטות את ההצלחה העסקית. הדרך הכי מהירה להצלחה עסקית היא בנייה מסודרת של יסודות העסק, תוכנית אסטרטגית מגובשת והתמדה.
אז מה הם היסודות של העסק?
בעקבות יעוץ למאות עסקים אני יודעת שיש 5 דברים שצריך שיעבדו טוב בעסק לפני שממשיכים לדבר הבא. זה נכון לעסק מתחיל או לעסק ותיק שרוצה להוסיף שרות או מוצר חדש בעסק.
5 הדברים הבסיסים בעסק
1. חשיבה של יזמים
לנהל עסק מצליח זה לא אומר להיות "עסוקים" 8-10 שעות ביום. זה אומר להבין ולהתמקד בפעילות שמכניסות כסף לעסק. אף אחד לא מתגמל אותנו על כך שאנחנו "עסוקים".
הלך הרוח של בעלי עסקים מצליחים הוא אופטימי, מכוון להזדמנויות חדשות, מתלהב ואוהב את הלקוחות הטובים שלו.
הסעיף הזה כל כך חשוב בעיני, לפעמים אני מרגישה שאם יש לך את זה את לא צריכה הרבה יותר כדי שלקוחות יבקשו ממך למכור להם😊
אני יודעת שלהתמקצע בכך זה מסע של חיים שלמים, כדאי להתחיל עם הכרת תודה, לי היה הכי קל כך.
אפשר לקרוא על דרכים קלות ליישום כאן
2. אתר אינטרנט
האתר הוא הבית של העסק. רשתות חברתיות יכולות להשתנות במצמוץ עיניים ולסמוך עליהן כבסיס לעסק יכול להיות מסוכן. לעסק שלנו צריך להיות מקום ששייך לנו ממנו אנחנו מתקשרים עם העולם ועם הלקוחות שלנו. המטרה היא שלקוחות אידאליים יחזרו לאתר לראות מה חדש, לקרוא בבלוג או לקנות שירותים ומוצרים.
המרכיבים ההכרחיים בכל אתר: עמוד הבית, עמוד אודות, עמוד שירותים ומוצרים, בלוג וצור קשר.
איך לבנות אתר וכמה עולה אפשר לקרוא אצל הבלוגריסטית כאן
3. רשימת תפוצה
לכל עסק צריכה להיות רשימת תפוצה, איך עושים את זה? יש לאסוף כתובות מייל של אנשים שמתעניינים במה שיש לך להציע. רשימת תפוצה היא הנכס הכי גדול שיש לעסק שלך.
היכולת להיות בקשר ישיר עם הלקוחות הקיימים והפוטנציאלים היא זו שהופכת עסק מדשדש למצליח. רשימת תפוצה ראשונית כוללת את כל מי שאנחנו מכירים. מערכת דיוור טובה תשפר את הקף השיווק שלך, אני מציעה להשקיע בזה.
4. רשת חברתית
להתמקד בפלטפורמה אחת ולהיות ולהתמקצע בה. לפני שמפזרים מאמצים גם ברשתות אחרות. עם מה להתחיל? זה תלוי היכן הלקוחות שלך נמצאים. לאיזה רשת הם נכנסים דבר ראשון בבוקר, ואיזה רשת הם רואים לפני שהם הולכים לישון. ברשת הזו צריך לשים את המאמצים והכספים. אם לא בטוחים איפה הלקוחות נמצאים, כדאי פשוט לשאול אותם😊
אחרי שלמדתי את פייסבוק התחלתי להתמקצע בפינטרסט תראו את הפרופיל היפה שתמרי סלונים עזרה לי לעצב
5. מגנט
מגנט שיביא לקוחות. משהו בעל ערך ללקוחות שלך שנותנים בחינם בתמורה לפרטי הקשר שלהם. מגנט טוב מוביל ליצירת מערכת יחסים ארוכי טווח עם הלקוחות. לכן צריך להשקיע במגנט לתת הרבה ערך ואהבה. זה יכול להיות ידע טוב שארוז כמדריך, ספר, מפה טבלה ועוד. בעסקים שמוכרים מוצרים זה יכול להיות קופון הנחה, דוגמית, או הטבה.
לסיכום,
מפת הדרכים להצלחה שלך:
גלית, מכל מה שכתבת, דווקא התשובה הזו הכי עשתה לי את החיבור. ההקשר בין הקורס לחולשות
תודה על השלבים. אבחן דבר דבר!!! חג שמח גלית יקרה♀️