פחד מחשיפה ברשתות חברתיות
"זו החשיפה שאני חוששת ממנה, אני לא רוצה להיות בחזית" היא אומרת,
"המוצר שלי הוא זה שצריך להיות בפרונט ולשכנע, לא אני״
המתאמנת המוכשרת שלי אוהבת להסתתר מאחורי המותג שלה.
ויש לה מותג מעוצב לעילא, שילוב של כישרון וגאונות. מוצר מדהים אין מה לדבר.
העניין הוא שהיום מוצר מדהים זה לא מספיק כדי להצליח בגדול. כדי לפרוץ למקומות הגדולים והמלהיבים אליהם היא שואפת.
ההיסטוריה של השיווק התחילה באמת מהמוצר – מיתוג המוצר עצמו, קחו לדוגמה את המיתוג של קוקה קולה, בימים ההם ככל שהמיתוג של המוצר היה מושקע יותר כך הוא הצליח יותר.
באיזשהו שלב זה לא הספיק, השיווק עבר למיתוג חברות עצמם, בהתחלה מיתוג כמו שנעשה לחברת מקדונלדס ובהמשך מיתוג מתוחכם יותר כמו בן אנד ג'ריס – אנשים רצו לדעת על החברות על הערכים על תרומתם לקהילה. ומה הם עושים עם הרווחים שלהם.
השלב השייווקי הבא הגיע עם סטיב ג׳ובס מעבר למהפכה הטכנולוגית הוא הביא מהפכה מיתוגית, המיתוג עבר לבעל העסק.
בעל עסק עם אישיות, ערכים ואג׳נדה הפכו לנכסי מותג. היום אנשים רוצים לקנות מאנשים.
רוצים לדעת מי שהאיש שממנו קונים. היום בעסקים וגם בפוליטיקה המיתוג הוא אישי, תראו את דונלד טראמפ ממשיך אחרי הבחירות לצייץ בטוויטר שלו וליידע אותנו באופן אישי מה הדיעה שלו על כל נושא.
זמנים טובים לעצמאים
אנחנו חיים בעידן שיווקי מושלם כי המהפכה הזו דווקא עובדת לטובת עסקים קטנים.
היא מאפשרת גם לאנשים מן הישוב ללא תקציבי פרסום גדולים להפוך לעסקים מאוד מצליחים כאשר הם מבינים את סודות המיתוג האישי.
בעלי עסקים שעוברים לחזית ומציגים באופן אותנטי את מי שהם ובמה הם מאמינים מצליחים להקפיץ את העסק שלהם קדימה.
באופן כזה נבנים במקביל שני מותגים המוצר/שרות שמוכרים ובעל העסק עצמו.
לעבור לחזית זה נותן יתרון גדול בעולם בו מחליפים קריירה כל כמה שנים בעל עסק יכול להחליף עסק או לעשות אקזיט ועדיין להיות עם נכסי מיתוג אישיים שלו.
בקיצור, אם רוצים לגדול בעסק צריך להחשף.
המתאמנת המוכשרת שלי הבינה שלהגיע לראיון בטלויזיה מלחיץ ככל שיהיה זה בדיוק הדבר בנכון לעשות עכשיו עבור החלומות שלה.
ולי נותר רק להזכיר לה : לנשום
♥♥♥
אחת הדרכים האותנטיות שאני מכירה בהם אפשר להחשף ועדין להרגיש נוח היא לנהל בלוג עבור העסק.
בלוג טוב מאפשר לנו לשלוט במינונים האישיים לצד המקצועיים ומצליח לקדם את המטרות העיסקיות שלנו בנינוחות. עוד על הבלוג העסקי ניתן לקרוא כאן.