"אולי בכלל לא זה לא היה נכון לצאת לעצמאות,
אולי כדאי שאחזור למשכורת לקבל את השקט שלי בחזרה"
כך אמר לי מתאמן מוכשר וקצת מיואש היום בטלפון.
לא התפלאתי שהשיחה הגיעה דווקא היום. תקופת החגים לא פשוטה לעצמאים, אם לא עובדים והעסק צעיר המשמעות המידית היא ירידה בהכנסות. נוסיף לזה את העובדה שהמתאמן הוא אבא צעיר לילדים קטנים, וחופש פסח אחד הדברים הכי הארוכים כשיש ילדים קטנים והרי לכם סיר לחץ.
יותר משזה סיר לחץ, השיחה איתו הזכירה לי את סיר הבשר.
ממש עכשיו חגגנו את יציאת מצרים, יצאנו לחרות, עזבנו עבודה שסבלנו בה ויצאנו לדרך עצמאית חדשה.
זו דרך. דרך לעשות, ללמוד, להתמקצע כדי להגיע אל הארץ המובטחת.
בין יציאת מצרים להגשמה יש מדבר, מדבר של חוסר ידיעה, מדבר בו המים והאוכל בצמצום, מדבר בו מגבשים זהות חדשה שתתאים ליעד החדש. מדבר שיש בו פיתויים לחזור לסיר הבשר, לעבודה ההיא בה ידענו את כל החוקים והרגשנו בטוחים.
העניין עם שינוי שהוא תהליך עם התקדמות וגם נסיגות.
הנסיגות האלה דווקא מעידות על תהליך השינוי המתגבש.
חשוב דווקא בשלב הזה לקבל את עצמנו להעניק לעצמנו את אותה חמלה שהיינו נותנים לתינוק שרק נולד, הרי לא נכעס עליו בכל פעם שהוא נופל?
40 שנה זה לקח לבני ישראל לעבור משכירים של פרעה לעצמאים בארץ ישראל.
כדאי לתת לחלום שלנו עוד קצת זמן.
הדרך להצלחה מהירה?
ככל שאני חוקרת ולומדת על סיפורי הצלחה אני מגלה שאין הצלחה שקרתה בין ליל. כאשר אנחנו שומעים על סיפור הצלחה זה רק נראה מהר וקל. זה אף פעם לא כך. גם זוכי תוכניות ריאליטי שזו ההצלחה הכי מהירה מאנונימיות גמורה לסלבס צריכים זמן רב בכדי להבין איך למנף את הזכייה להצלחה עסקית מעשית.
סיפורים של מיליונרים לא שונים מזה, קחו לדוגמה את ג'סיקה איקלסוי, שנכנסה השנה לרשימת הנשים הכי עשירות של מגזין פורבס. הסיפור העסקי שלה התחיל עם האימהות שלה. הכל התחיל כשהפכה לאמא וחיפשה שמפו טוב לתינוק החמוד שלה. היא גילתה להפתעתה שאין שמפו שמכיל רכיבים טבעיים אורגניים. אז – היא החליטה להמציא אותו!
היא לקחה הלוואה של 2000 דולר מאמא שלה, הבטיחה שתחזיר לה בעוד חמש שנים. אמא נתנה את הכסף בידיעה שהוא לא יחזור לעולם וכך נולד המותג בייבי קליפורניה.
האמא הזו השקיעה 3 שנים בפיתוח המוצר הנכון (במטבח שלה). 8 שנים של עבודה כדיילת מכירות בסופרמרקט ליד המדף עם המוצר שלה כשהיא משכנעת אנשים לקנות אותו. ועוד 9 שנים של ניהול עסק באופן איטי וזהיר.
"עוד לפני המכירות עצמם, האתגר הגדול היה לחנך אנשים לעולם האורגני, לפי עשרים שנה זה היה תחום לא מוכר וחדש לגמרי, הייתי חלוצה והרגשתי סוג של שליחות להעביר את המסר" מספרת ג'סיקה.
בכדי להכין את המוצרים שלה, היא נאלצה להקים את מפעל ייצור כי לא הסכימו לעבוד איתה, ובהמשך גם חוות חקלאית לגידול הפרחים והצמחים באיכות שהיא רוצה.
5 יזמיות חדשות נכנסו השנה לרשימה של מגזין פורבס. כרטיס הכניסה לרשימה כזו מצריך שווי הון של 250 מיליון ומעלה, ג'סיקה איקלסוי עשתה השנה 260 מיליון וסגרה את הרשימה.
המסר שלה: הצלחה לוקחת זמן, תשקיעו בזרעים, בתהליך, בהשתפרות, ככל שעובר הזמן זה נעשה קל יותר והפירות מתוקים יותר.
"לאט ובטוח" זה המוטו שלה.
קחו נשימה עמוקה, התחייבו לדרך שלכם
ההצלחה נמצאת ממש מעבר לפינה יש לכם סבלנות להגיע אליה?