ורד שמשון היא מטפלת בגינון טיפולי לגיל השלישי ולילדים, בעלת תואר מורה בכירה בטכנולוגיה, תואר ראשון בחינוך מיוחד ומדעים, ותעודת גינון טיפולי ממכללת דוד ילין.
ורד הקימה עסק מצליח בתחום הגינון הטיפולי, הכולל שתי תוכניות עיקריות:
"חלון לטבע"– גינון חברתי-טיפולי לנשים בגיל השלישי,
ו-"אומנות אדמה" – גינון חינוכי-טיפולי לילדים.
באמצעות העסק שלה, ורד מסייעת לנשים וילדים להתמודד עם אתגרי החיים ולקבל כוח מחודש דרך הטיפול בגינה.
היא מספרת שרק כאשר הקימה את העסק, הבינה את המשמעות העמוקה של לחיות בייעוד, ולחוש את הסיפוק שבהשפעה חיובית על אחרים.
ורד משלבת בעבודתה את מומחיותה בגינון, מדעים ואמנות כדי ליצור חוויה מעצימה ומעשירה למטופליה.
העסק מייצר לה כר נרחב של התפתחות והקמת רעיונות ומייזמים חדשים
ורד היא אמא לשלושה ילדים וסבתא לשני נכדים, ונשואה כבר 36 שנים.
ספרי קצת על העסק שלך?
העסק שלי מתמקד בגינון טיפולי, המשלב מדעים ואומנות, ומיועד לגיל השלישי ולילדים. השיטה הייחודית שלי יוצרת מרחב טיפולי, בו אני מלווה נשים וילדים בשלבים שונים בחייהם, ומסייעת להם להעצים את תחושת הביטחון העצמי והגאווה האישית שלהם.
אני מתמחה בטיפול בנשים המתמודדות עם מחלות כמו פרקינסון, דמנציה, דיכאון, או שעברו אירועים מוחיים, וכן בטיפול בילדים עם קשיים חברתיים, אוטיזם, והפרעות קשב וריכוז.
באמצעות כוחם של צמחים, אדמה, ושורשים, אני עוזרת ליצור קשרים חיוביים בין המטופלים לבין עצמם ובינם לבין העולם.
השיטה מבוססת על עקרונות של חיבור לטבע וגירוי חושים כמו ראייה, מגע וריח. דרך הפעילות הפיזית המתונה והחווייתית, המטופלים מחזקים את המוטוריקה שלהם, מפתחים עניין חדש, ומפחיתים תחושות של מתח, חרדה ודיכאון.
גינון טיפולי מעניק משמעות לשגרה, מחזק את תחושת הנחיצות, ומאפשר לאנשים למצוא סיפוק בעשייה שלהם.
בנוסף לעבודתי בקליניקה הפרטית, אני משלבת את תוכנית "אומנות אדמה" בגינון חינוכי טיפולי בבתי ספר, באמצעות מיזם "גפ"ן", לתלמידים שלא מקבלים תמיכה דרך המת"יא ונמצאים " בין הכסאות"
אני ממוזמנת להנחיית סדנאות קבוצות בגיל השלישי וילדים שמשלבות גינון ואומנות.
לאחרונה גם הוזמנתי ללמד סטודנטים את השיטה בבמכללה מכובדת.
איך הכל התחיל?
הייתי מורה במשך כ-32 שנים, ובמהלך עבודתי למדתי גינון טיפולי.
בהתחלה שילבתי שעות בודדות של גינון טיפולי בבית הספר שבו עבדתי, במקביל להוראה. עם הזמן, ועם הרבה מוטיבציה שלי ותמיכה מצד המנהלת שלי, נוספו לי שעות נוספות בגינון טיפולי, עד שהפכתי את רוב המשרה שלי לעבודה בתחום הזה. המנהלת זיהתה את חשיבות הגינון הטיפולי ונתנה לי את החופש לפתח את היכולות והרעיונות שלי.
העסק שלי החל ממש לפני הקורונה, מתוך רצון עמוק לעשות שינוי בחיי, לקראת הפרישה.
רציתי קריירה שנייה עם משמעות, הייתה בי תשוקה גדולה לשינוי.
הרגשתי שזה הזמן הנכון להקים משהו משלי, וכך התחיל הסיפור של העסק שלי.
התחלתי לעבוד במרכז יום לקשישים כמטפלת בגינון, וכבר מההתחלה התאהבתי בגיל השלישי ובעבודה המשמעותית שבה שילבתי את תחומי ההתמחות שלי: גינון טיפולי, מדעים ואומנות. בעזרת שילוב זה, הצלחתי ללוות נשים וילדים, לחזק את הביטחון העצמי שלהם וליצור תחושת גאווה ושוויון.
כשפרצה הקורונה, מרכז היום נסגר, והייתי צריכה להמציא את עצמי מחדש.
התחלתי לעבוד באופן פרטני והגעתי לבתי המטופלים. דווקא המשבר הזה נתן לי את הדחיפה להרחיב את העסק.
במקביל, עם הילדים, התאמתי את עצמי למציאות החדשה ועברתי לפעילות מקוונת. לכל ילד שלחתי ערכה עם צמחים ואדמה, וכך המשכתי את העבודה בצורה מרוחקת.
המגבלות של התקופה הביאו אותי להרחיב את מגוון השירותים שהצעתי, וכך גם נולדה עבודה פרטנית עם קשישים ודרך פרויקט גפ"ן בבתי הספר.
בסופו של דבר, משבר הקורונה הפך עבורי להזדמנות, והעסק שלי גדל והתפתח למרות האתגרים. גם כיום בתקופת המלחמה, אני ממשיכה להעניק למטופלים שלי תמיכה נפשית וטיפולית חשובה באמצעות הגינון הטיפולי.
מתי הדברים התחילו להסתדר עבורך בעסק?
הדברים התחילו להסתדר בעסק שלי כשהתחלתי להאמין בעצמי ובמה שאני עושה.
הביטחון העצמי שלי שידר מסר של מקצועיות, אמינות ויכולת להוביל את המטופלים שלי.
האמון שלי בעצמי היה המפתח לכך שהמטופלים והסובבים אותי החלו לבטוח בי וביכולות שלי, מה שהוביל לבניית קשרים חזקים ומשמעותיים.
כמובן, היו רגעים של ספקות והתלבטויות, ודווקא אז הליווי שלך, גלית, עזר לי להתגבר על הספקות האלו. שידרת לי כוח ועזרת לי להאמין בעצמי יותר.
בכל פעם שראיתי את ההשפעה החיובית של הגינון הטיפולי על המטופלים שלי התרגשתי והתחזקתי.
ההשפעה לא הייתה רק עליהם, אלא גם עליי – היא נתנה לי כוח אישי.
כשהתחלתי לטפל בנשים עם אלצהיימר, פרקינסון ודיכאון, נדרשתי להתאים לכל אחת תוכנית טיפולית מותאמת למצב הפיזי והקוגניטיבי שלה. התגובות החיוביות מהמטופלים, בני המשפחה והצוות המטפל, הוכיחו לי עד כמה העבודה שלי חיונית ומשמעותית עבורם.
גם בעבודה עם ילדים, התגובות מהצוות בבתי הספר, מההורים, המנהלים והיועצות חיזקו אותי והבהירו לי כמה העבודה שלי חשובה.
בנוסף, כשהקמתי את הדף שלי בפייסבוק ובאינסטגרם, קיבלתי פניות ומשובים נהדרים, מה שנתן לי תחושת סיפוק ושמחה על ההשפעה של העבודה שלי.
התגובות החיוביות והמשובים מהסביבה הם היו הסימן שלי שאני במקום הנכון והעסק התחיל לפרוח.
מה ה"אני מאמינה" שלך?
אני מאמינה שהצלחה עסקית, היא תוצאה של: אורח רוח, התמדה, חריצות, אמונה בעצמי והכי חשוב כל הזמן ללמוד ולהתמקצע.
מה הוא הדבר שאת יודעת בוודאות?
היום אני יודעת בוודאות שיש פער גדול בעבודה כשכירה בגוף גדול כמשרד החינוך לבין היותי עצמאית
ולכן ליווי עסקי היה חיוני עבורי. למדתי איך להתנהל מהיסוד, איך להתחבר לתשוקה. והכי חשוב איך לקום כל בוקר עם שיר בלב.
מה היא הצלחה עסקית עבורך?
זה התהליך של יצירת זהות ייחודית לעסק שלי, אשר תעורר התעניינות של לקוחות פוטנציאליים
הצלחה עסקית זה לשמוע בסיום פגישה:" עשית לי טוב היום כשהגעת אלי", "אני מחכה למפגשים אתך"
הצלחה עסקית זה כשהשם שלי והנסיון שלי עוברים מפה לאוזן גם בתוך המשפחות וגם מחוץ
איזו עיצה טובה קיבלת?
להתייעץ, לחשוב מחוץ לקופסה.
לצאת מאזור הנוחות שלי ולנסות דברים חדשים, זה מייצר הזדמנויות בלתי צפויות להצלחה.
ספרי על אתגר שהתגברת עליו?
כשקיבלתי הזמנה להרצות במכללה, ראיתי בכך הזדמנות נהדרת לחשיפה נוספת לעסק שלי ולהעברת המסרים החשובים שלי לקהל חדש. וקפיצת מדרגה בהתפתחות האישית שלי. עם זאת, לצד ההתרגשות, התעוררו בי גם חששות. תהיתי האם אני מספיק מומחית בתחום? האם אצליח להעביר את החומר בצורה מעניינת ומשכנעת? ומה יהיה אם הקהל לא יגיב כמו שציפיתי?
ההבנתי שאם אוותר על האתגר אפסיד הזדמנות חשובה להתפתחות. לכן, החלטתי להתמודד עם האתגר.
לקחתי את החששות ברצינות ועשיתי כל מה שנדרש כדי להיות מוכנה היטב. ידעתי שהכנה היא המפתח להצלחה, השקעתי זמן רב בגיבוש התוכן, בניית מצגת מרשימה, ותרגול ההרצאה שוב ושוב.
ההתמודדות עם האתגר הזה לימדה אותי לא להיכנע לחששות, אלא להשתמש בהם כהזדמנות לצמיחה.
חיזקתי את הביטחון העצמי שלי ונוכחתי לדעת כמה חשוב לקחת סיכונים מחושבים.
בסופו של דבר, ההרצאה הייתה הצלחה, והיא חיזקה אותי להמשיך ולהתפתח בעסק שלי.
איזה מיתוס בתעשייה שלך, שלא ממש נכון?
הרבה מאתנו מאמינים שמורה ומטפל הם שני תפקידים שונים לחלוטין.
אבל האמת היא שזה לא נכון.
לכל מורה יש גם צד של מטפל, והיכולת להשתמש בו יכולה להיות מפתח להצלחה של מורים רבים במערכת החינוך ובכלל
מהו השלב העסקי הבא שלך?
השלב הבא שלי הוא לפתוח גינה טיפולית לילדים אצלי בבית ולהעביר מפגשים קבוצתיים בתהלכים מתמשכים בגינה שלי
וכמובן לשמור ולשמר את הקיים לאמר כל בוקר תודה על מה שהשגתי
ולך גלית: תודה על המקצועיות, ההקשבה, הזמינות, ההכלה בלעדייך זה לא היה קורה.
אתר:https://www.veredsh.co.il/
פייסבוק:https://www.facebook.com/vered.shimshon.1/
אינסטגרם:https://www.instagram.com/veredshimshon/