דמיון חשוב יותר מידע
"אבל מה משימות שלי"? הוא שאל בקוצר רוח, היום תכננו את השלב הבא בעסק של מתאמן מוכשר. יעד מרגש שנמצא לגמרי מחוץ לאזור הנוחות שלו. לאחר שהגיע בהצלחה למטרה שקבענו לפני מספר חודשים היה לי ברור שהוא יכול לגדול.
היעד שהמתאמן סימן היה גדול ומרגש, יעד שלא טבעי לו בכלל אבל מהווה שאיפה שלו מיום שפתח את העסק.
בגלל שהיעד גדול ולא טבעי המשימה הראשונה עוד לפני העשייה היא:
לדמיין
פשוט כך, לדמיין את השלב החדש הזה, להשקיע זמן בלדמיין את היעד לחוש את השמחה בהגשמה, לחדד את הרצון שלנו.
״תני לי משהו לעשות..״ הוא אמר באכזבה
חייכתי, אם אתה יכול לדמיין את זה, אמרתי ונתתי לו להמשיך את המשפט ״אתה יכול לעשות את זה ״ הוא אמר בחיוך.
הדמיון אינו מוגבל ובכל זאת אני לא הצלחתי לדמיין שאני מגשימה את המטרה הבאה של הלקוח שלי, למה?
זוהי מטרה שהיא לא קשורה לשאיפות שלי, לגמרי לא ביכולות שלי ולכן זה טבעי שאני לא יכולה לדמיין את עצמי מגשימה את זה. אם אני לא יכולה לדמיין אני לא יכולה להשיג.
לפני שרצים לעשייה, צריך להכין את השלב הבא במעבדה, המעבדה של העסק שלנו היא: בדמיון.
הדימיון הוא כח בריאה הכח הכי גדול להגשמה.
שם נולדות ההמצאות שמשנות את העולם, זה המקום שגורם לרצונות שלנו להתממש במציאות.
לפני שלב עסקי חדש בעסק,
יש קודם כל לדמיין את המציאות החדשה של העסק שלנו, לנכס את זה לעצמנו. לחזק את האמונה הפנימית שזה יכול להתגשם.
לא מספיק לדמיין צריך לבדוק שיש תשוקה, לוודא שזה מרגש אותנו
הבדיקה הכי מהירה שלי כשלקוח רוצה לגבש מטרה היא לשאול אותו : כמה זה מרגש אותך מאחד עד עשר? כל מספר שיהיה פחות מעשר לא נותן את האור הירוק לצאת לדרך
וכן אני חוזרת ובודקת מתמקדת על כמה שזה מרגש אם זה יתממש. יש לשים לב לא לחשוב על ה-איך? מחשבות על ה-איך תמיד מדכדכות כשמדובר במטרה שהיא שמחוץ לאזור המוכר שלך.
הדמיון מאפשר לפנטז ולהתרגש. לנו לבדוק את ה מה? מה מרגש אותנו ולמה? למה זה חשוב לנו? מה המשמעות של זה עבורנו? למה אנחנו רוצים את זה.
מטרות נועזות
מטרה נועזת היא אחד מהסממנים לארגונים מצליחים לאורך שנים, כך על פי המחקר המפורסם בספר "לנצח נבנו" מאת קולינס ופוראס. המחברים גילו שחברות שהיה להן יגמ"ן = יעד גדול מפחיד ונועז הצליחו לא רק להגשים את היעד אלא גם ליצור יתרון תחרותי ולבסס את הארגון שלהם כמוביל שוק.
כך היה כשחברת פורד שמה יעד נועז שלכל אדם תהיה מכונית ולא יצטרכו יותר להגיע ממקום למקום עם סוסים. זה היה נועז, גדול ובלתי נתפס, היעד גיבש ארגון שלם להשגתו. המטרה הוגשמה והפכה את חברת פורד לחברת ענק.
מטרה גדולה ומרגשת הכרחית לא רק לארגונים גדולים. בעלי עסקים קטנים שהתחייבו ליעדים גדולים פרצו בענק, קחו לדוגמה את חברת סוני היפנית. בעבר זו היתה חברה קטנטונת בעלת שם יפני בלתי קליט, ששמה לעצמה מטרה, להפוך את הרדיו הגדול של אותם ימים לטרנזיסטור קטן שנכנס לכל כיס. לא רק שזו הייתה מטרה בלתי מתקבלת על הדעת מהבחינה הטכנולוגית אלא גם שהיעד כלל פריצה לשוק הבינלאומי עם מוצר בעל איכות בלתי מתפשרת. בדרך אל היעד הבינלאומי שהיה שאיפה חדשנית כל כך בשוק היפני הסגור של אותם ימים הם החליפו את שם החברה ל"סוני" הקליט לדעתם. השגת היעד בסופו של דבר הפכה אותם לחברה מובילת שוק בינלאומי.

המטרה של העסק שלך
כדי לגבש יגמ"ן – יעד גדול מפחד ונועז, צריך להיעזר דמיון כי היעד נמצא מעבר לאזור הנוחות מעבר לברור ומובן מאליו.
זה יעד שצריך להיות מתאים לרצונות שלך ולערכים של העסק שלך.
את כל הבדיקות האלה עושים קודם כל במעבדת הדמיון
לאחר מכן משתמשים במדד הכי מהיר להחלטה האם לצאת לדרך, מדד הרגשות
האלה הפשוטה האם זה מרגש אותך? תיתן את התשובה האם יש אור ירוק או שאנחנו בעצם באדום