ספרי ניהול עסקים מרבים לדבר וללמד על איך לזהות את ההזדמנות כשהיא מגיעה, איך להיות מוכנים אליה.
איך לא לפספס אותה.
השיעור הראשון שלי בעסקים, לפני הרבה מאוד שנים, היה ללכת לכל מפגש עם כרטיסי הביקור שלי, כי אולי מישהו יפנה אלי והוא בדיוק צריך את השירותים שאני מוכרת. לפעמים במקום הכי לא קשור פוגשים הזדמנות גדולה, שכרטיס ביקור בעולם אנלוגי, עשה את כל ההבדל עבורי.
זה שיעור חשוב מאוד אבל, יש כאן בעיה קטנה כי זה מצב שבו מחכים שההזדמנות תגיע אלינו.
לחכות, שמישהו יחשוב שאנחנו אטרקטיביות מספיק כדי להציע לנו את מה שאנחנו רוצות. או להמתין שמישהו או משהו אחר יכניס אותנו בשעריו וייתן לנו רשות לעשות את מה שאנחנו רוצות.
אני מאמינה שאין מה לחכות. בטח שלא בזמנים כאלה.
אפשר וצריך ליצור בעצמך את ההזדמנויות העסקיות שלך.
לפני הרבה שנים, כשעולם הבלוגים, היה בשיאו כתבתי תוכן אישי בשני מגזינים מקוונים שהיום כבר לא קיימים.
כל כך נהניתי מהכתיבה ומהפרסום שנלווה לה, שרציתי להגדיל את העשייה וגם את ההכנסה בכיוון זה. חיכיתי שעיתונים נוספים או אתרים יקבלו אותי ככותבת תוכן.
רציתי לקבל אישור שאני כותבת טובה למרות שהמקצוע שלי הוא מאמנת עסקית.
רציתי לכתוב על נושאים שונים שמלהיבים אותי כמו עיצוב, אופנה, אומנות. אבל לא קיבלתי אף הזמנה כזו וגם כשפניתי באופן יזום קיבלתי סירוב.
לבסוף, ברגע של אומץ, החלטתי ביחד עם אחותי החכמה להקים מגזין משלנו.
Greytimes מגזין בו כל הכתבות היו שלנו. יצרתי את ההזדמנות שלי עבורי.
לאחר שהמגזין תפס תאוצה והצליח להגיע לאלפי מנויים התחילו להגיע גם הבקשות של כתיבת תוכן עבור אחרים.
גם המגזין הזה כבר נסגר:)
אני רואה כל כך הרבה בעלות עסקים שמחכות שיוזמנו להרצות, שמחכות להתארח בפודקאסט, או שמחכות שמישהו אחר יכלול אותם כחלק מהתעשייה או מאנשי המקצוע של התחום.
אם גם אצלך יש תחום בו את מחכה שמישהו יזמין אותך, את מבזבזת זמן יקר.
3 דרכים ליצור הזדמנויות בעסק בלי לבקש רשות מאף אחד
1. הקמת הפלטפורמה שלך
במקום לחלום ולקוות שיזמינו אותך להתראיין בפודקאסט, להרצות על במה, להופיע בתוכנית אירוח בטלוויזיה, או שמישהו יכתוב עליך כתבה. עשי את זה עבור עצמך.
בני לך את הפלטפורמה שלך.
הקימי פודקאסט, ערוץ יוטיוב, כנס, יום עיון, פרסמי את הספר שלך בעצמך.
כשאת בונה את הפלטפורמה שלך את מתרחבת, חוויות חדשות נכנסות לשגרת היומיום שלך.
המקום החדש הזה שלך והמיומנות שאת צוברת בדרך, מביא איתן הזדמנויות שלא היו יכולות להגיע בדרך אחרת.
2. השקת מוצרים/שירותים רועשת
בכל פעם שאת משיקה מפרסמת את המוצרים שלך את נותנת ללקוחות ולתעשייה להכיר אותך.
כל פרסום כזה הוא הזדמנות למיתוג, לחזרה על נושאי המומחיות, להגדלת תשומת הלב אליך ואל העסק שלך.
ראי בפרסומי השיווק שלך מפתח למיתוג רחב של פועלך.
דייקי את המותג שלך. התמקדי ב עד 3 תחומי מומחיות. נצלי את ההזדמנויות לספר מעבר למוצר/שירות.
ענייני את הקהל בתמונה הגדולה של החזון והשאיפות שלך.
זה המקום להשתמש לעיתים בפרסום ממומן כדי להגיע לקהלים שלא שמעו עליך עד כה, כדי לקבל עוד פוטנציאל להזדמנויות.
החשיפה הזו היא שלטי החוצות הענקיים שלך במחיר נוח לכיס.
3. שיתופי פעולה
שיתופי פעולה יכולים לחשוף אותך לאנשים חדשים שעדיין לא מודעים לקיומך. הם היו שמחים לשתף פעולה או להציע הזדמנות עסקית טובה, אם רק ידעו שאת קיימת.
גם כאן יוזמה עדיפה על ציפייה להזמנה.
צרי מפגשי קפה עם כאלה שתרצי לראות כקולגות שלך.
בני קהילה של שיתופי פעולה,
צרי את קבוצת הנטוורקיניג שהתפללת שתהייה לך או קבוצת המאסטרמיינד לסיעור מוחות ותמיכה.
מצאי את המחבר בינך לבין עסקים אחרים והציעי שיתופי פעולה של win win.
בזמנים מורכבים יש להיות אקטיביים,
לא לחכות להזמנות, לאישורים, לקבלה.
זה הזמן לקחת יוזמה לידים ולצאת לדרך.
זה מרגש, זה חדש, זה מוסיף אדרנלין טוב לשגרת היום
וזה מביא זרם של הזדמנויות חדשות והגשמת מטרות.