שרה בלייקלי
היא לא לבשה את המכנסיים הלבנים שהיא קנתה. הם שכבו בארון במשך 8 חודשים. בכל פעם שהיא מדדה אותם היא לא אהבה לראות את הסימנים שהתחתונים יוצרים על הבד הלבן.
עד שעלה בראשה רעיון, ללבוש מתחת למכנסים גרביון. היא גזרה את את ה"רגלים" ונותרה רק עם החלק העליון של הגרביון וראתה שהוא מסתיר את סימני התחתונים מהדק ומחליק את הגוף. היא כל כך התלהבה מהרעיון הזה שהחליטה לרשום עליו פטנט.
כך נולד המחטב הראשון.
היא אהבה את הרעיון שלה. למדה את כל מה שיש לדעת על הבדים והגזרות.היא פיתחה את המוצר שלה במקביל לעבודתה כמוכרת מכשירי פקס מדלת לדלת.
כשיצאה סוף סוף לעצמאות, היא הפכה תוך שנה לבעלת עסק משגשג ורווחי.
שרה בלייקלי בעלת חברת ספנקס הפכה למיליארדרית בגיל 41.
הסיפור של איך החברה נולדה הוא חלק מאסטרטגיה השיווק של החברה.
היא מעולם לא שילמה על שיווק פרסום או יח"צ.
חברה שמגלגלת מיליארדים משתמשת בטכניקות שאנחנו בקלות יכולים לאמץ:
סיפור טוב, אנשים רוצים לדעת מה הלמה שלך בכדי להתחבר ולקנות דווקא ממך.
חשיפה, אנשים אוהבים שבעלת עסק שעומדת בחזית, היא הפרזנטורית של העסק.
קהילה, שימוש חכם ברשתות חברתיות, כלים החינמים שפתוחים לכולם.
מכירות, בשנה הראשונה שרה בלייקלי נסעה פיזית לכל חנות כלבו אפשרית במטרה למכור את המוצר שלה.
מאדאם סי ג'יי ווקר
שאלתי את רונה בת ה 12
"איך לדעתך נראתה האישה הראשונה שהפכה למיליונרית בזכות העסק שלה?"
רונה : "מממ …בלונדינית , שיער חלק עד הכתפיים, אודם אדום, עיניים כחולות, אמריקאית."
לפי ספר השיאים של גיניס האישה הראשונה שהפכה למיליונרית מיזמות היא מאדאם סי ג'יי ווקר.
אפרו אמריקאית בת לשני עבדים.
לא רק שהיא נולדה באזור הלא נכון (לואיזיאנה) ולצבע הלא נכון
היא התייתמה מהוריה בגיל 7.
בגיל 17 נשאה והפכה לאימא, אך 3 שנים אחר כך נפטר בעלה.
היא עבדה בקטיף כותנה והצליחה להרוויח ביום טוב 1.5 דולר ליום.
בנוסף לכל הקשיים היא החלה לסבול מהתקרחות.
היא לא היתה היחידה שסבלה מהתופעה, תנאי ההיגיינה הירודים גרמו, לאיבוד שיער באותה תקופה.
היא עשתה המון ניסיונות כדי למצוא פתרון לבעיה שלה.
היא מצאה ששילוב של גופרית ווזלין גרם לשיערה לצמוח.
היא החליטה לעזוב את העבודה ולצאת לעסק עצמאי.
אם חד הורית, בעולם גזעני, ללא הון או קשרים, היו נקודת הפתיחה שלה.
היא עברה מדלת לדלת מציעה לבצע את הטיפול לנשים בחינם בתקווה שיקנו את המוצר.
זה הצליח.
אנשים אהבו אותה ואת המוצר שלה.
היא גייסה נשים נוספות לעבודת השיווק, פיתחה עוד מוצרים, הקימה מפעל לייצור
ובית ספר להעצמה נשית עבור הסוכנות שלה. הסוכנות שלה הרוויחו הרבה יותר מהמקובל בשוק.
היא הפכה לפילנטרופית ופעלה לקידום נשים אפרו אמריקאיות.
כששאלו אותה מה הדבר שבזכותו היא הצליחה היא אמרה:
"הדבר היחיד שעשיתי נכון היה, שפשוט קמתי והתחלתי לעשות".
להתחיל לעשות זו התכונה הכי חשובה של מי שרוצה להיות בעל עסק מצליח
בטי גרהם
בטי גרהם לא הייתה קלדנית טובה כל כך. בעידן מכונות הכתיבה, כשהדפיסו מסמך ונעשתה טעות הקלדה היה צריך להדפיס מחדש את כל המסמך כי לא היתה אפשרות לתיקון.
בטי גרהם שנאה את זה ובגלל שהיו לה הרבה טעויות, היא שנאה את זה יותר מאחרים.
אבל אז עלה בה רעיוני גאוני לייצר חומר שהוא בצבע של הדף שאפשר לכסות איתו את השגיאה ולהחזיר לדף את צבעו הלבן מלפני שהודפס.
היא כל כך התלהבה מההמצאה שלה שהפכה לפחות ופחות מרוכזת בעבודה ועשתה יותר ויותר שגיאות,
דבר שגרם בסופו של דבר לפיטוריה.
באומץ לב החליטה לצאת לעצמאות, להשקיע את כולה בהמצאה שלה.
היא רשמה פטנט והקימה את חברת ליקוויד פאפר. החברה יצרה בקבוקני "טיפקס" לתיקוני הדפסה.
במשך שנים היא מכרה את המוצר מהמטבח הביתי שלה מנסה לפרוץ עם ההמצאה שלה מקבלת סירובים מחברות שונות.
לאחר 17 שנה היא מצליחה לעשות סוף סוף אקזיט
ומוכרת את החברה שלה לחברת ג'ילט בסכום האגדי של 47.5 מיליון דולר ב 1972.
הצלחה זקוקה לרעיון טוב , קצת זמן ואישה נחושה.
אוליביה לום
היא נעזבה בבית חולים קטן במלזיה, על ידי אמא הביולוגית, רק כדי להיות מאומצת על ידי האישה העניה ביותר בכפר.
גדלה ללא מים זורמים או חשמל והפכה ליזמית מצליחה שהונה מוערך ב 460 מיליון דולר.
כשהיתה אולביה לום בת תשע היא נשבעה לאמה המאמצת שיום אחד היא תקנה לה בית יפה.
מהר מאוד היא הבינה שהכרטיס שלה לצאת לעולם הגדול הוא להיות תלמידה מצטיינת בבית הספר.
זה מה שאפשר לה בגיל 16 לעזוב את החיים שהכירה ולנסוע ללמוד בסינגפור עם 10 דולר בכיס בלבד.
אמה המאמצת שעודדה אותה לעזוב, נפטרה זמן קצר לאחר מכן מצער וגעגוע.
אוליביה לום למדה כימיה בהצטיינות. כשסיימה את הלימודים התקבלה לארגון נחשק והיו לה תנאים מצוינים אך עולם ההמצאה והיזמות קרא לה.
למרות הפחד, היא מכרה את כל מה שהיה ועם הון קטן של 20,000 דולר הקימה את החברה שלה שעסקה בפיתוח טכנולוגיות לטיהור מים.
אוליביה מספרת שהחלום שלה הוא, שכל אדם בעולם יוכל להנות ממים נקיים בלי קשר למצבו הכספי.
לאחר שנים של מאבק הישרדות היא הצליחה לפתח טכנולוגיה חדשנית ומחליטה להתמודד מול חברות ענק על מכרז לטיהור מים של ממשלת סינגפור. היא ידעה שכדי לזכות במכרז היא צריכה לגייס הון ומהר. היא פנתה למרצים שלה מהאוניברסיטה והם גייסו מכספם הפרטי מליון דולר עבור המכרז.
כנגד כל הסיכויים אוליבה לום זוכה במכרז ומאז הכל היסטוריה.
החברה שלה מעסיקה 2500 עובדים ומחזיקה 10 מעבדות ברחבי העולם מציעה פתרונות מגוונים לטיהור מים.
לאחרונה החלה החברה גם לפתח טכנולוגיות ליצירת מים מהאויר.
אוליביה אומרת ש״כל הישג הוא תחילתו של חלום חדש״
סוזי בטיז
היא גדלה בבית אלים.
בגיל 20 נאלצה לעבור פשיטת רגל מהירה עקב כישלון חנות לכלות שפתחה ולהתגרש מבעלה.
בגיל 28 אמא לילד בן 4 ורגע לפני שהיא עושה אקזיט של 5 מיליון דולר היא מפסידה הכל ועוברת פשיטת רגל שניה.
היא נשבעת שבחיים היא לא תהיה בעלת עסק יותר! היא מתכנסת בעצמה, מתמודדת עם דכאון.
ואז במסיבה משפחתית מישהו אומר משהו כמו "איך לא המציאו…."
היא חוטפת צמרמורת בכל הגוף, היא חושבת שהיא יכולה באמת להמציא את זה! לפתור את הבעיה הזו!
זה גם קשור לתחביב שלה של שמניים ארומטיים!
כשהיא חוזרת הביתה היא מתחילה לחקור את הנושא כולם צחקו עליה וחשבו שירדה מהפסים
אבל היא ידעה שהיא יכולה לפתור את הבעיה. היא נכנסה למחקר של 9 חודשים, שבסופו היה לה מוצר שעובד
בעלה אמר "מותק, יש מצב שנתעשר מזה".
היא נתנה את זה לחברים לנסות,החברים התלהבו וסיפרו לחברים שלהם והם סיפורו לחברים של החברים שלהם
כך היא שיווקה את זה מפה לאוזן במשך 6 שנים.
היא החליטה לצאת לפרסום ארצי. הפרסומת הראשונה שלה היתה כל כך ויראלית שהיא הכניסה מכירות של 4 מיליון דולר וכמעט הוציאו אותה מהעסקים בגלל עודף ביקוש, אבל היא הצליחה לייצר את כל ההזמנות.
(הפרסומת זכתה בפרס הפרסומת הגרועה ביותר אבל יש 43 מיליון צפיות ביוטיוב)
כיום 12 שנים מאז פתיחה העסק ההון האישי של Suzy Batiz הוא 240 מיליון דולר.
כאן אפשר לראות את המוצר שלה:)
ג'סיקה איקלסוי
הצטרפה לאחרונה לרשימת המיליונריות, על סיפורה ניתן לקרוא כאן