למה המלצות זה הזהב בעסק?
המוטו שלי לגבי המלצות שצריך להתייחס אליהם כמו אל זהב טהור!
צריך לאסוף אותם וצריך לשמור עליהם.
זה מה שמעלה את ערך העסק שלך!
הסיבות שעסקים צריכים המלצות הן:
1. זה תמיד טוב לשלב המלצות בחומרים השיווקים
2. המלצות נותנות לעסק לגיטימיות והוכחה שהדברים עובדים
3. המלצות עוזרות לבעלי העסקים בימים שפופים, להיזכר ולהתחבר להשפעה החיובית שלהם ושל העסק שלהם
4. והכי חשוב המלצות הן עדויות והוכחות שעוזרות ללקוחות חדשים להצטרף לעסק בקלות
צריך לאסוף המלצות מהיום הראשון לפתיחת העסק, אבל
זה אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל לאסוף המלצות!
במיוחד עכשיו – זה הזמן להתחבר לכוח העצום של המלצות ועדויות לטובת העסק שלך.
מהצד של הלקוח:
מה שאנשים מחפשים, במיוחד היום עם כל מה שקורה בעולם, זה בטחון וודאות.
ההמלצות מספקות את הרכיב הזה ללקוחות פוטנציאלים. הן נותנות בטחון בעסק ובשרותים שלו, הן נותנות וודאות שהעסק טוב ועובד יפה.
ההמלצות הן עדות לכך ש:
1. שהלקוח יכול לסמוך עליכם
2. שהלקוח לא הראשון בעסק והוא לא "שפן ניסיון"
3. שיש לכם מוצר או שירות שבאמת עובד
4. שאפשר לראות איך זה נראה ומרגיש כשמתקשרים איתכם
מהצד של בעלת העסק:
לאסוף המלצות עושה גם טוב גם לבעלת העסק
קבלת ההמלצות וקריאה חוזרת שלהן עוזרת להוריד מחשבות שליליות וספקות כלפי עצמנו וכלפי העסק.
אלו מחשבות מעכבות, שנובעות מפרפקציוניזם או מירידה זמנית בעסק בביצועי העסק.
לדוגמה, השבוע דיברתי עם לקוחה שהיתה בשפל רגשי, עקב ארוע חד פעמי בעסק.
היא חשה ספק לגבי הנחיצות של העסק שלה או השרות שלה.
היא הייתה מוצפת ברגשות שליליים מהסוג של "אני לא טובה מספיק".
לפני שהמשכנו בפגישה אמרתי לה: "בואי נקרא קצת המלצות"
ביקשתי שתפתח את האתר שלה ותקרא בקול רם את מה שהלקוחות שלה כתבו לה.
ככל שהיא קראה כך היא התחברה לטוב.
ככל שהיא קראה כך היא נזכרה בהשפעה הטובה שלה ושל העסק שלה.
ככל שהיא קראה כך היא התחברה לשליחות שלה ול-"למה?" שלה (עוד על "הלמה" בעסק כאן)
עכשיו היה אפשר להתחיל את הפגישה עם האנרגיה הנכונה.
המלצות שמגיעות באופן טבעי
לפעמים העדויות על האפקט הטוב של העסק מגיעות אלינו באופן טבעי.
כשלקוח מרוצה כותב לנו בוואטסאפ, בפוסטים בפייסבוק או בסטורי באינסטגרם.
זה כיף ומחמם את הלב
אבל זה לא מגיע בכמות גדולה, והאמת היא שזה נפוץ יותר כשהעסק ותיק.
המלצות שהשגנו בעצמנו
למרות שהמלצות שמגיעות באופן טבעי הן מרגשות, אי אפשר לחכות שזה פשוט יקרה מעצמו.
אי אפשר לחכות שאנשים יהיו חביבים מספיק כדי לתת לנו המלצות.
אי אפשר לחכות עד שנהיה מנוסים מספיק, טובים מספיק, או כל סיבה אחרת …מספיק
צריך תמיד לבקש המלצות – להביא את הזהב לעסק.
איך משיגים המלצות באופן אותנטי
הדרך הפשוטה להשיג המלצות:
כאשר לקוח מרוצה משתף אותך בשביעות הרצון שלו, בהצלחה שלו, בפידבק חיובי על השרות או המוצר שלך
– זה רגע הזהב – זוכרות המלצות = זהב.
באותו הרגע אני ביחד עם הלקוח ברגע הזהב שלו. נוכחת ושמחה איתו. ביחד בהצלחה שלו.
לאחר מכן אני פונה אליו.
ואני אומרת לו שרגע ההצלחה שלו והפידבק שהוא נתן לי מעורר השראה. לכן אני רוצה לשאול אותו האם הוא יסכים, לשתף את זה עם אחרים?
אני מסבירה לו שאנסח את דבריו בצורה תמציתית. אציג לו את הניסוח כדי שיוכל לתקן או לערוך אם צריך.
רק לאחר שאקבל את אישורו המלא, אשתף את זה בחומרים שלי כדי שאנשים נוספים יוכלו לקבל השראה להצלחה.
זה עובד נהדר. רוב האנשים מסכימים ומשתפי פעולה.
אתם כמובן מכירים את הלקוחות שלכם. יש כאלה שהם מאוד שומרים על הפרטיות שלהם אז אולי לא לפנות אליהם.
אבל הרוב ישמחו לשתף.
הרוב רוצה לשתף, יש כאלה שאומרים לי עוד לפני שאני אומרת להם – "תשתפי את זה אני רוצה שכולם ידעו !"
איך לערוך את ההמלצה?
איך לערוך את ההמלצה של הלקוח כדי שהיא תעשה שירות טוב לעסק?
כותבים את כל מה שהוא אמר, ולאחר מכן עורכים ומהדקים את זה ל 70-100 מילים.
מתמקדים ב
• בלפני ואחרי – מה היה המקום שלו לפני השרות שלכם ומה קרה אחרי?
• מה הדברים הספציפיים שהשתפרו? מה היתה ההצלחה?
• מה המסר שלו למי שמתלבט אם לקנות את השרות והמוצר?
• ערכו את זה כך שישמע טבעי ולא מאולץ
איסוף המלצות היא דרך נהדרת לתת לעסק שלכם כוח נוסף
מזמינה אתכם: להביא זהב לעסק שלכם
אני בטוחה: שזה יעשה לכם ממש טוב
בהצלחה♥